Täningsdag 1 avklarad

Riktigt härlig träning, fick jobba på ordentligt kan jag ju berätta, men det är bara kul!

Det gick väldigt väldigt bra!

Vi började med att värma upp lite själva och sen hoppade vi några stunds. sen efter det körde vi rent markarbete med mycke öppnor och slutor.
Samantha ville gärna bli lite bekväm och precis som micke sa så i början så krävde jag inte tillräckligt av henne utan han tyckte jag skulle be om mer. fast sen är det ju som han sa: "Det är en äldre häst och dom blir gärna lite bekväma".
Sen efter det hoppade vi tre oxrar, mellan dom första var det fyra galoppsprång in till en kombination med ett galopp språng, även detta skötte hon helt utan några problem.
Tycker om mickes tänk väldigt mycket, han var noga med att förklara syftet med att göra en så smärtfri och lätt träning som möjligt första gången för i år, och inte nog med att han hade ett syfte med det han uppnådde även detta och lyckades anpassa träningen så pass bra att alla gick nog därifrån med ett leende :)

Det var kul när vi red markarbetet och vi skulle korta galoppen och han ville att vi skulle göra det så pass mycket att dom nästan stod på stället och galopperade, han fick både mig och samantha att jobba på ordentligt genom att säga "Ännu kortare kan hon" och puschade på oss, och det gav helt klart resultat, Jättekul!!!

Nä nu äre slutbabblat, nu ska ni få lite filmer:



Studsen vi hoppade i början:


samma fast åt andra hållet och med plank på slutet:


Linjen fram till kombinationen, första varvet.


Samma fast här har dom höjt det fyra-fem hål.


Nä nu blir det att sova för mig, imrgon blire träningen igen, fast klockan nio ska jag sitta på hästryggen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0