förklaring följer

Håller med Den som skrev överst, det vore kul om du kunde ta upp det och varför det inte gick så bra?

Sen undrar jag en till sak, S skulle säkert bli en jättebra mamma ska hon få bli de sen?? Och hur gammal är du? :0)


Ja hörreni, haha jag är jättetöntig, för har jag fått ett stopp på en träning tycker jag det är skitjobbigt, vilket är helt fel. För det är ju på träning man ska våga göra fel så att dom inte dyker upp på tävling.
I alla fall, problemet var väll att vi aldrig hittade någon rytm och jag blev backandes och hon fick hoppa av i konstiga lägen, och eftersom jag har vädligt mycke känsla som jag använder väldigt flitigt så känns ett språng fel så kan jag va missnöjd ett bra tag, och det har även med att jag ställer så höga krav på mig själv och vill att allt ska vara perfekt.
Tillbaka till träningen, när vi hoppade på den lägre nivån så kändes det ju lätt som en plätt och jag kom om henne jättebra och vi fick jättebra avstånd och allt, sen när han höjde så hoppade en person före mig och fick ett stopp och direkt börjar det spöka i mitt huvud. Sen när det var min tur så var ettan en trippel som låg på 130 och jag blev helt enektl backandes hela vägen fram så då stannade hon, och det var nästan så att jag bad henne att stanna. det var enda gången hon stannade, men sen när vi tog om det så kom vi nära och så, men sista språnget var sådär perfekt som jag vill ha det. annars så blev jag lite spänd så jag hamnade lite ovanför henne, ni vet hur det blir när man vill göra sitt bästa och sen blir det bara att man spänner sig och aldrig riktigt kommer ner i sadel och får den där perfekta rytmen som man annars kan få.
Kan skriva lite mer exakt vad han sa först frågade han mig hur jag tyckte att det hade gått, och jag svararde att jag inte var så nöjd med mig själv osv.
Han: Ja jag tycker du rider jättebra du har en jättejättebra känsla och position och du är verkligen duktig, men det blir just där när du såg att den innan dig fick ett stopp och du blev lite spänd och så som du hamnar lite ovanför henne, du kommer liksom inte om henne och hittar inte ridningen lika lätt som du gjorde när vi hoppade innan för då kom du om henne perfekt och avstånderna var inga problem alls, men jag tycker du inte ska tänka på det som hände på slutet, det kastar vi och sen försöker du bara slappna av och hitta den där perfekta ridningen. Sen är det klart alla är lite ringrostiga i början av året.

svar på dom andra frågorna: Ja samantha ska få bli mamma efter hon gjort sitt på banorna, men det är nog några år kvar :) Jag har precis fyllt 16!

Så så var det med det, nu har ni fått erat svar och jag ska springa ut till stallet! puss och kram.

Kommentarer
Postat av: loisa

jättefin blogg!:-)

2010-01-24 @ 14:05:47
URL: http://sorino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0