bilder

Samantha var faktiskt riktigt fin idag.
Något överladdad där i början av passet så då skrittade jag henne i ca 15min och sen efter det hade hon varvat ner och hon kunde gå riktigt bra, härlig rund galopp ni vet då man kan lätta av och dom stannar kvar i den här härliga taktfasta galoppen och bibehåller formen trots att man mjuknar så tygeln glappar.

har gjort upp ett bett schema nu också, mitt motto är att rida med hacket 2 dagar i veckan och sen pelhamet ca 2-3 dagar i veckan sen dagarna då jag ska jobba lösgörande så har jag det tredelade och när det är galopp intervaller så komme rjga rida med kimbelwickbettet. känns bra att ha en plan :)

Tvingade mamma att ta lite bilder så ni kunde få lite nyare, så nu ska ni få se på dom och jag ska börja byta om för att sen åka mot wayens i stan för lite pluggfika med några av tjejerna i klassen!


Hinner inte lägga upp bilderna måste stressa, här får ni ett smakprov i alla fall, fint väder va?







Kommentarer
Postat av: matilda

ååh sugen man bli på att köpa häst igen när man kollar in på din blogg.. hade häst för ett tag sen.. Men jag hade tid för henne ock så var tvungen att sälja:/

2010-02-15 @ 20:56:25
URL: http://matiildaolssson.blogg.se/
Postat av: Tove's Hästblogg

var har du köpt ditt pelham? :) skulle oxå behöva ett sånt med ganska korta skänklar. Är det rakt eller delat? :)

2010-02-15 @ 21:23:03
URL: http://sunnysolvej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0