Svar

Jag har följt din blogg länge, men aldrig läst om varför du börja rida. Så varför börja du rida? =P
Var det en självklarhet? kanske tvinga dina föräldrar dig och du hata det i början, men blev sakta men säkert en hästtjej. Berätta! =D

Det har du rätt i, jag har faktiskt aldrig skrivit om det.
Mina föräldrar behövde aldrig tjata, dom tog det väldigt lugnt så att intresset fick börja växa av sig själv. Jag knåpa på ute i stallet för mig själv, testade mocka åt min shettis utan vidare resultat när jag var som minst.
Jag kommer ihåg att när jag var lite tyckte jag det var väldigt coolt att ha en häst, alltid när jag hade kompisar skulle jag visa den för dom osv. Så jag tror det var väldigt nyttigt för mig att få min första ponny i en sån tidig ålder. Jag var alltid den här tuffa lillatjejen som blev avkastad av sin shettis minst två gånger om dagen men spottade bara ut gruset och hoppade upp igen, och sedan gick jag över på en helvild b-ponny som hoppade studs i ett språng och hoppade över allt hon såg. Man kan helt enkelt säga att jag har fått lära mig den hårda men bra vägen. och det är jag vädligt nöjd med idag! :)

vad satsar du på för höjder med samantha?:)
Oj, jag har inte hunnit tänka så jättelångt.. men jrSM är såklart en dröm!

vad har du för tröja på dig på bilden högst upp i bloggen där de står ditt namn=)?
Det är en tröja som jag fick av tomas hammar när jag och tea deltog i svenska ponnyderbyt. Svedala gör reklam på baksidan och fram på bröstet står det svenskt ponnyderby.

Hej undrar vad du har för kläder på dig när du tävlar?
Juste, jag såg den här frågan faktiskt under tiden när jag var och tävlade och tänkte att jag skulle fota, men nästa helg är det ju Nationella tävlingar på hippologum så då ska jag fota och visa vad jag har på mig :)

Hur hög är samantha? Hur länge ha du haft henne? :D
Tror jag fått den här frågan förut och jag minns lika dåligt nu som jag gjorde då, men jag tror hon är runt 162 eller 163, lite över 160 i alla fall.
Den 26 sep, har jag haft henne i tre månader.

vad tror du att du kommer tävla med s?
Jag hoppas och vill jrSM.

Bra blogg!
Vad vill du uppnå och vad strävar du efter i hoppningen, vad är ditt syfte och dina mål ? Jag satsar också :)

Tack!
Jag strävar efter att bli mer självsäker och känna mig trygg på högre höjder. Givetvis fortsätta rida med så mycket känsla  som möjligt och utveckla den till något jättebra.
I framtiden vill jag på något sätt kunna försörja mig på den här sporten.
Målet just nu med Samantha är att debutera 130 nästa år.

Vad tycker du om tränaren micke schultz?

Jag skrev lite i förra inlägget om det, men jag tyckte han var duktig, han vet vad han gör osv. och det blir nog så att jag fortsätter träna för honom om inte tomas kommer upp och har någon storhästgrupp!

Såg riktigt bra ut i rundorna! Du hitta verkligen en bra läromästare även om du redan är väldigt duktig.
så en fråga du kan ha i frågdestunden
Hur gammal är S och vad hoppas du kunna rida henne för klasser? ska du köpa en till häst snart som du satsar på högre klasser med?

Tack så mycket! :)
Ja det är riktigt skönt med en rutinerad dam i sina bästa år så man kan visa vad man går för ;)
Samantha är 17år och jag hoppas på att kunna rida 130-135 klasser med henne sen om det blir högre eller läger får vi se lite eftersom. Hon har ju trots allt gått 145 tidigare.
Jag och mamma kikar väll runt lite, det tar ju ett tag att hitta en fin häst till ett rimligt pris. Men om inget fantastiskt dyker upp så kommer vi nog vänta ett tag.
Eftersom gymnasiet inte står helt klart än om jag ska flytta eller så, så måste det bestämas först!

Kommentarer
Postat av: Carro

Tack för ditt svar. Kul att läsa. =D

2009-09-20 @ 20:06:34
URL: http://iamcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0