Helgen närmar sig

Hej på er!
Blev inget inlägg igår var så himla trött!
Så ni får ett nu.

Igår så red jag en ut en sväng och efter det blev det ett tufft markarbetespass, Jobbade mycket med galoppen och att hon skulle slappna av.
Rakställningar och böjd, förvänd galopp, minskade galoppen, halt från galopp, galoppfattningar från halt osv, en himla massa galoppövningar.
Allt skötte hon bra, lite jobbigt tyckte hon det var i mellanåt men vi löste allt och avslutade med att jag hade en otroligt mjuk hand och hon kändes riktigt mjuk och fin. Fortfarande så har jag lite problem med höger tygeln då jag helst sitter och plockar lite för mycket i den. men jag jobbar på det.

Idag så skrittade vi ut på en härlig runda helt utan krav, vilket behövdes efter dom här två dagarna med hårdarbete.

I helgen ska peder falun på nån marknad och om vi hittar en transport som vi vill köpa så ska han ta med den på vägen upp, ÄNTLIGEN! så till huddik helgen så har vi förhoppningsvis en transport. Skönt!

Imorgon ska jag känna igenom så att allt känns bra inför tävlingen, blir ett kort och enkelt pass.

Nu ska jag duscha, men vi hörs imorgon! puss och kram. seeeeeya!//
J.D


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoppas ni hittar en transport det e så skönt att ha en egen =) då känner man sig inte så stängd =)

2009-09-03 @ 22:37:45
URL: http://excellentcharm.blogg.se/
Postat av: caroline

Trevlig blogg, fina bilder!

2009-09-04 @ 16:13:09
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0