Vilken satsning alla hästägares drömställe!

Vara horsearena!
Har ni sett vilken satsning dom ska göra?

"Vara Horse Arena är en plats som är viktig för sporten i Sverige. Arenan kommer att bli norra europas största inom hästsektorn.
Här kommer trav, dressyr, hoppning, körning, fälttävlan, island och western att samsas tillsammans på utomhusbanor och inne i maneger."

"Även Mats Andersson Borga Bygg AB, en av de tre som kommer bygga, äga och driva Vara Horse Arena var positiv.
- Det här känns bra och beslutet var ju väntat, säger Mats Andersson. Nu inväntar vi att beslutet skall vinna laga kraft, sedan drar vi igång. Till våren börjar vi bygga och invigningen blir i oktober 2011."

Så otroligt glad jag blev när jag såg detta, 28 september fick dom ett godkännande till att bygga vara horsearena. Det här kommer inte bara bli ett lyft för sporten utan för svergie, med tanke på vilka tävlingar som kommer kunnas arrangeras där, Och vilken satsning dom kommer göra, helt galet hur bra det kommer bli.
Nu kommer alla hästägares dröm få bli att flytta till Vara, inte nog med att det kommer finnas banor för hopp och dressyr utan som ni såg ovanför så kommer det även gynna trav, western och island.
Riktigt riktigt kul!

Jag vill nästa skriva att ni måste gå in på deras hemsida och läsa mer, varahorsearena.





Vad tycker ni? visst är det riktigt kul det här?

Kommentarer
Postat av: monia

Hejsan! Nu har jag en tävling i min blogg där du kan vinna ett hemmaset TANDBLEKNING! :) Ta chansen att få ett vackert vitt leende, kika in på min blogg och var med och tävla :)

2009-10-04 @ 15:40:47
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: pamela

Hej fint blogg kika lite på min blogg tack!

2009-10-04 @ 17:30:49
URL: http://pameee.blogg.se/
Postat av: Camilla

wow, toppen! som både trav och hästtjej har jag länge efterlyst något liknande! koppla ihop sporterna lite mer p¨å något sätt :)

2009-10-04 @ 18:22:02
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det låter helt perfekt, då blir det ju nära och bra med 0)

2009-10-04 @ 18:55:03
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0