avslut

Hej på er! kvällen börjar lida mot sitt slut och för mig väntar sängen!

Dagens ridpass gick bara bra. uppvärmningen inspererades lite på vad mikaela zimdahl ridpass som hon gjorde idag, alltså serpentiner i galopp och samantha sammarbetade härligt bra, hon verkade gilla övningen och gjorde det som en dans på rosor, super enkelt tyckte hon det var.
Gjorde båda varianterna då jag håller samma galopp genom alla bågar och sen den andra då man byter galopp på medelinjen, dock så blev hon liite ivrig så hon gärna svängde direkt efter bytet så det blir nått att öva lite mer på!
efter uppvärmningen skrittade vi hem och hoppade två räcken som låg runt 1m, hade 17,5m emellan och hon skötte sig super.

Imorgon ska jag nog rida den långa rundan runt slätten, det brukar bli mycket skritt då men det är bara bra! :)

Juste fick svar av anders som äger försälningstallet, riktigt snällt av honom att svara så utförligt, jag vill minnas att dom var riktigt trevliga då vi var där och provred också, både han och maria var helt lyriska när dom fick höra att jag bara var 14 år då jag var där nere, dom trodde jag var betydligt äldre. Det var faktiskt riktigt kul att höra!

Såhär var svaret i alla fall:


"Hej!
jag hade stället som du var på. Har hyrt ut det sedan i våras och driver nu försäljningen med ett annat upplägg än tidigare. Stoet du frågar efter såldes till en kille i Belgien faktiskt. Jag gjorde en bytes affär. Hon var inte helt enkel, då hon hade enorm kraft och inte alltid ville låta sig skolas. Hon hade mycket stor personlighet. Lycka till med din ryttar karriär! mvh /Anders
"

Här har ni stället som han äger nu, han säljer inte så dåliga hästar och det skulle verkligen vara kul att göra ett besök där nästa gång vi letar häst, Här har ni Hemsidan.

Nä nu väntar sängen som sagt, vi hörs imorgon. puss och kram! seeeeya!//
J.D


appropå inlägget jag skrev för ett tag sen så hittade jag den här bilden i en mapp på datorn och kolla vad hon hade gjort med stigbyglarna, satt fast dom i sadelgjorde med en rem, det kanske jag skulle testa rida med här hemma bara. vad tycker ni?

Haft besöksrekord idag! Nu fattas det bara lite mer kommentarer från er! och glöm inte att börja premenuera på blogglovin.se

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej!

Red så på en häst jag hade för kanske 3-4 år sedan då min skänkel störde henne, första gången kändes det hemskt :P Dock så kunde jag ta bort remarna efter några månader och min skänkel åkte inte bak alls lika mycket eller "flaxade" omkring så det kan jag rekommendera..



Hjälpte Jessica Svantesson på ett par tävlingar för år sen och hon hade så när hon red 150 klasser, så man kan hoppa stora hinder med det också ;)

2009-10-03 @ 23:16:06
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: mukta sundin

en jättefin blogg du har :d <3

2009-10-03 @ 23:43:26
URL: http://muktas.blogg.se/
Postat av: anita

Hej

Tänkte berätta att Mira nu är såld, det var lite kul när jag såg svaret du fick ifrån anders det är från honom vi köpte mira :-) så du har rätt han hittar fina hästar..

kram

anita

2009-10-04 @ 00:02:24
Postat av: Erica Sjöström

Hej. Jo att knyta fast stigbyglarna i gjorden kan va till hjälp på träning. Gjorde också det för ett par år sedan och har även provat tävla så under en period när jag hade en häst som rörde sig väldigt mycket i språnget. Nackdelen är att man snabbt vänjer om sig med stödet man får när de sitter fast och det blir typ omöjligt, i alla fall ÄNNU svårare att hålla skänkeln stilla om man sedan skulle vilja sluta med snörena! (för mig var det så) Har förresten hört att det är förbjudet att tävla så numera av säkerhetsskäl,det ska vara tillagt i tr nu var det nån som sa. (men det var tillåtet för ett par år sedan och jag har inte kollat själv)... Men som sagt det är ju bara att pröva på träning om du tror att det hjälper för det KAN det göra=)



Kika gärna in på min sida. Din är superfin!

MVH / Erica

2009-10-04 @ 02:03:42
URL: http://ericasjostrom.se
Postat av: Camilla

aha, kan nog vara bra på något träningspass i alla fall!

2009-10-04 @ 14:35:59
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Caroline

Wow, riktigt fint hopp där, lycka till med bloggen! :) kram

2009-10-04 @ 19:59:27
URL: http://cblomgren.blogg.se/
Postat av: Mikaela

det var från honom vi köpte tessa, eller tensen som hon heter :)

2009-10-05 @ 22:20:32
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0