10 saker ni inte visste om mig...

* Jag är otroligt pedantisk, vill alltid ha allt iordning och på sin plats. Har jag det inte så känner jag mig oerhört stressad. Detta syns dock inte i mitt rum.

* Samantha är den dyraste hästen vi köpt, innan henne så har jag aldrig haft en ponny som kostat över 40 000.(min syster har haft en för 50 000 men det var ju hon)

* När jag var liten så förstod jag inte riktigt vad tränaren sa när hon ville att jag skulle rama in hästen det enda som kom upp i mitt huvud var en ram med en bild på en häst i.

* En annan sak jag alltid var tvungen att göra innan jag skulle gå in på banan när jag var liten, var att tänka mig bort på en annan plats då jag var otroligt nervös(även idag kan jag bli nervös i vissa situationer)

* När tävlingssäsongen börjar närma sitt slut så känner jag mig alltid jätteomotiverad i både skolan och hästarna. För då vet jag att vintern är påväg.

* Jag fyller nytt spån i boxarna varannan/var tredje dag(!) (inte så ekonomiskt)

* Jag har ingen aning om hur jag ska göra med gymnasiet, eller rättare sagt jag har OTROLIGT många olika alternativ som jag vill och har, om man bara kunde kombinera ihop alla på nått sätt skulle ju vara så sjukt underbart.

* Jag är verkligen ingen stjärna i skolan, har närmare bestämt rätt kassa betyg.

* Varje dag(nästan) sitter jag och tittar på hastnet.se och kollar på hästar, men nånstan så vet jag att jag aldrig kommer hitta en häst där. För hitintills så har vi aldrig(tror jag) köpt en häst vi hittat på saluannons.

* Vi har köpt en ny husbil igen, (köpte en i juni) med den här har ett litet garget längst bak som man kan få in sadelskåpet i.

* När jag var liten och tävlade så var jag väldigt sjåpig av mig, hade en massa tursaker osv.

* Mitt första tävling hoppade jag 50 och 60cm på, fick rosett i båda men höll på att glömma vägen i andra klassen.
Tävlade då på min A-ponny som sedan tog mig till regional L:B höjd.

*
Jag har glömt vägen två gånger i hela mitt liv hitintills, första gången var det som jag skrev ovanför på min första tävling, andra gången var på svenska ponny derbyt i kval 2, då jag helt missade ett hinder.

* Jag har tävlat elit-laget sen jag hade min b-ponny, och jag vet inte hur många år jag varit med nu, men under dom två eller tre åren har jag bara haft 4fel som mest i en del tävling alla andra gånger har jag varit nolla.
Och nu har jag varit med i eliten i tre eller fyra år och ser ut att ha en möjlighet att bli uttagen som junior nästa år. Så vi ser väll om det blir ett femte!


titta vilken fin bild jag hittade. guuud vad jag saknar henne..

Kommentarer
Postat av: Siri

Asfin bild. :)

2009-10-10 @ 19:39:10
URL: http://siriss.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jättesööt:) Red du alltid henne på pelham? :P

2009-10-11 @ 10:29:15
URL: http://blogg.jennifernilsmark.se
Postat av: Julia

Känner igen mig i punkterna 1, 6 och 9 såå himla väl! Pedantisk in i minsta detalj i stallet men rummet är en enda röra, spån fyller jag på i princip jämt och kolla hästannonser är hur kul som helst ;)

2009-10-11 @ 19:33:46
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0