söndag

Hej på er!

Dagen har varit händelserik och kul.

Vaknade runt halv tio och då åkte vi direkt (som ni såg) ner till dagstorp och kollade på en inhyrd som debuterade med sin 5åring.
Sen åkte vi hem igen och käkade lite frukost och latade oss.
Runt ett så gick vi ut igen till stallet och tog in barran och fuxen, sen så gjorde vi iordning och skrittade iväg till voltbanan.
Barran gick bra, som jag skrev tidigare så var det stor skilland på henne sen jag red henne sist, dock så hade hon ett pelham första gången jag red henne, och nu ett tredelat och en graman och det var verkligen som en annan häst att ha i handen. Förra gången kändes hon mer motsträvig i munnen men nu kunde hon slappna av mycket lättare.
Något som dom flersta dressyr tränare som jag ridit för, har kommenterat min ytterhand att jag blir lite mesig och håller inte riktigt ordentligt med stöd. Och även idag så påpekade carina(jennifers mamma) det och det var inte så att jag blev förvånad, men jag traglar och tränar, bättre än förut har det då i alla fall blivit.

Efter ridpasset skrittade vi hem och spolade av deras jätteleriga ben. Och nu ikväll har vi tjockat oss med mat och godis och jag håller på att ladda upp inför imorgon.

Sju imorgonbitti ska jag befinna mig i pias och henriks stall, och det sista jag får göra imorgonbitti är att försova mig så jag ska sova om ett litet tag hade jag planerat!

Fick lite fråga i förra inlägget:

Kan du inte lägga ut den på bloggen?:)
Är det drömhästen med kritvit man och svans?
Nej jag har varken bild eller film på den ännu, så ni får hålla ut!

Och så undrar jag vad som har hänt med tea?
Skrev det tidigare och jag känner mig inte redo ännu för att ta upp det i bloggen.

Och så undrar jag en sak till :P Varför ska du inte ha kvar hästarna hemma???
Både jag och mamma känner att vi gjort bort det här med att ha eget stall och det är rätt krävande och mycket att fixa med speciellt då vi åker och tävlar en hel del. Det kommer bli mycket enklare att bara packa ihop och åka och inte behöva hitta någon som ska ta hand om stallet medans vi är borta. Sen börjar jag trodligast på en skola i stan nästa höst och då kommer det bli mycket smidigare så. :)

Nu ska jag titta lite på tv och sen blir det sängen!
Titta in imorgon så kan ni få läsa om hur min första dag hos henrik lannér går, spännande!!!
Puss och kram, seeeya//
J.D


Saknar min lilla pussgurka där hemma!


Kommentarer
Postat av: Nicolina

Jag tror att jag har någon/några bilder på hästen på bilden, från hopptävling i somras. Om du vill ha? (=

2009-11-22 @ 22:56:24
URL: http://nicolinastenberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilket stall?:D

2009-11-23 @ 20:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0