Praktikdag 3

Hej på er! :)

Idag hann vi klart allt tidigt så jag kunde till och med sluta 45min tidigare än vanligt, sköööönt.

På morgonen skulle fyra hästar ridas ner till ridhuset för där var henrik och väntade.
Jag red ner kolan, innan så linade dom honom och jag blev lite halvt orolig att jag skulle behöva rida på nån galning, Men så var det inte. Han var jättefin.

När vi var framme vid ridhuset så bad henrik mig att trava kolan lite så jag joggande runt honom där ett tag i en ganska låg och djupform som henrik bad om. Det gick riktigt bra faktiskt och henrik sa:
Ja det märks att du kan rida. och sen frågade han på lite om vilken gren jag höll på med osv.

I början så tipsade han mig lite om hur jag ska göra för att inte knipa så mycket med mina knän vilket jag lätt gör och det leder till att min underskänkel blir sämre, Så när jag gjorde så som han så fungerade det mycket bättre och jag kom liksom åt hästen mycket bättre.
Sen satt henrik upp på kolan och hoppade :)
Riktigt kul att se, för är det något den killen kan så är det att rida mjukt, ni skulle ha sett när han samlade kolan i galoppen så gjorde han det med nästan ingen hand alls.

Sen skrittade vi hem igen och bytte hästar, denna gång så fick jag rida enögat roger. Vi skulle rida ett tvärt till stället där henrik håller på att bygga sitt nya stall och nya ridhus, och när vi var framme så skulle vi möte henrik där men han dröjde så då red vi ett tag på banan där. Roger är ganska svag och har man inget spö vilke tjag inte hade så får man driva en HEL del men efter ganska mycke skratt med tjejerna i stallet som satt på tickande bomber och alla hästar (UTOM roger) flög i luften var och varannan sekund.

Så efter ca två timmar fyllda med skratt och galna hästar så var vi hemma igen, Och ont kan jag säga att man hade i både ben, rumpa och rygg.

Sen gjorde vi dom vanliga stallsysslorna och sen var det slut för dagen, måste bara säga att det står världens gulligast och roligaste hingst i stallet, han är endast tre år men så uppfostrad och härlig, idag stod jag en lång stund och lekte med hans gulliga tunga som han hela tiden stoppar utanför munnen och biter fast så den liksom hänger utanför, (ni ska få se bild på detta) Hur kul som helst!

Nu sitter jag här och har lite dåligt samvete för att jag inte tagit mig ut till stallet för att hjälpa carina och jnifer. men ikväll kände jag verkligen att jag inte riktigt hade orken. förlåååt!

Nä hörreni nu ska jag slappa ett tag till mycket hade jag att berätta idag, jennifer var nyss in och bad mig baka? haha, får väll se hur det blir det det.
Puss och kram, seeeya//
J.D










Kommentarer
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Hur långa dagar jobbar du ? :)

2009-11-25 @ 20:43:50
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet inte i vilken värld man samlar en häst med handen.....

2009-11-25 @ 20:56:43
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Aha, ja men då är det ju inte så farligt :) Är där många hästar eller ? (Eftersom ni är många som jobbar där)

2009-11-25 @ 22:11:20
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0