Gymnasiet

Hej på er!
Kom hem för ett litet tag sen från ett öppethus på min förmodligen blivande skola.
Den är supertrevlig och jag hoppas verkligen det söker så många som det behövs till linjen som jag tänker gå.
Thoren business school heter den och linjen heter Häst, jag vill verkligen rekomendera denna till er som bor här i umeå och ska välja gymnasie nu.
För det första så är den en jättemysig skola och är man lite halv less på skolan så är det ett ännu bättre alternativ då man halva utbildningen får vara ute på "praktik". J
ag själv som har egen häst kommer få vara hemma i mitt stall på just "praktik". Och har man inte egen häst så kommer dessa dagar få tillbringas på Umeå ryttarförening vilket inte alls är dåligt.
Och plus detta så läser man alla kärnämnen och som det ser ut nu så kommer trean vara otroligt slappt med endast tre-fyra kurser om man inte väljer till någon extra vilket jag lär göra.

Så just nu är jag ganska säker på mina val:
1: Strömsholm
2: Thoren,Häst
3: Thoren,arbetsplats(heter egentligen inte så men glömde bort det för tillfället)

Så vi får helt enkelt se hur det slutar :)

Juste, sen var vi och tittade på stallplatsen som samantha+ någon ny stjärna kommer få stå på om några månader. Oj så fint det var, underbara ridvägar, skrittmaskin, nytt stall, ridbana och dom planerar just nu även ett ridhus. Underbart va? så nu hoppas vi bara på att någon ska flytta ut så vi kan få komma in.
Annars så ska dom bygga mer boxar till sommaren!

Det här med tea känner jag att jag är inte riktigt redo att ta upp det än. men ni ska få veta, men när vet jag inte.

Nä nu ska jag ta in hästarna, dom fick stå ute länge idag vilket dom älskar!

seeeeya//
J.D


På lördag blir det skåne och massa trevligheter! kom på att jag måste ju börja packa nu!!!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej skulle vara kul att få se någon film där du rider dressyr på Samantha:D

2009-11-18 @ 21:29:38
URL: http://blogg.jennifernilsmark.se
Postat av: Jag

Hej

Var har du tänkt att flytta ? ska ni sälja erat ställe ? Låter intressant ditt ni tänkt var ligger det ? Ridhus ??? Hoppas dessa skolor finns ngt år till som du vill söka till, prata med en som haft barn på strömsolm som ej var nöjd med utb lite för dåliga lärare tyckte dom

2009-11-18 @ 22:05:05
Postat av: jag

Hej



Var ska du flytta din häst låter intressant ?

Ska ni sälja ?

Har pratat med ngn som gått på Strömsholm och dom var ej nöjd med lärare hoppas hästlinjen i Umeå finns kvar ett tag

2009-11-18 @ 22:11:13
Postat av: Evelina

Var ska du då flytta hästen =)?

2009-11-18 @ 22:16:41
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: rebecca

vad heter ryttaren på bilden ? :)

2009-11-19 @ 14:15:54
URL: http://rrebeccaw.blogg.se/
Postat av: Sanna

HAr du gjort pannbandet själv??

2009-11-19 @ 20:37:18
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Sanna

HAr du gjort pannbandet själv??

2009-11-19 @ 20:37:19
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: ina

roligt!:) jag visste inte att thorens hade häst:O det har dom inte i sundsvall :( tror jag iaf?

2009-11-19 @ 21:50:36
URL: http://iinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0