Fråga

Jag har inte så mycket tid för bloggen just nu.
Måste stressa lite nu. men jag tänkte svara på en följdfråga som dykt upp:

"Hej! Jag ställde en fråga och genast ploppade det upp en följdfråga i mitt huvud, jag har hört av många att samanta såldes för att hon inte kunde bli med föl? att dom hade försökt i 2 år. stämmer inte det? För hur har du då kunnat tänkt att hon ska bli mamma?:S
Jätteglad om du svarar på den!:)
"

Ja du, rykten rykten.... Såhär är det vad jag fått höra och vad jag litar på.
Dom har försökt sätta föl i henne nån gång tidigare, men då inte blivit dräktig.
Att sätta föl i en häst är en ganska stor process, dom ska helst inte vara i tävlingskondition och sen på vissa hästar gäller det verkligen att hitta den dagen då dom är som mest brunstiga.
Samantha var i det här fallet i tävlingskondition och stod i ett större stall.
Även om det inte skulle fungera första gången om vi försöker så har vi tillgången till att ge henne akupunktur som gör att det blir lättare för henne att bli dräktig, Våran akupunktör har nämligen lyckats påverka detta positivt hos ett flertal hästar.
Så delvis stämmer det du säger men så länge har dom inte försökt få henne dräktig. Dom har försökt en gång men det kanske inte var rätt läge just då.



Kommentarer
Postat av: Jennnnifer

Näär?? :D

2009-11-12 @ 14:16:26
URL: http://wanimo.blogg.se/
Postat av: Anonym

men om honinte blir dräcktigdå? vad gör ni då då=???

2009-11-12 @ 19:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0