Världens bästa helg, och nu är det sportlov!

Hej på er, nu har jag varit lite dålig på att skriva men nu ska ni få ett långt inlägg :)

I lördags så klev vi upp runt nio och gjorde iordning allt, knoppade mira och packade klart skåpet, Mira blev sjukt snygg :) Sen blev det hippo och bygga lite bana osv, när tävlingarna drog igång så stod jag och amanda i utsläpp i L:C, Shit va många nya ekipage det är, Ritkigt kul faktiskt!
Sen var det dags att göra iordning. På framridningen var hon lite tjurig,Men när vi skulle börja hoppa fram blev jag helt chockerad över hur fin hon kändes!
sen var det in på banan, hon hoppade otroligt avslappnat och bra hela banan fast dom hade ställt ut lådor vid a och c där funktinärerna stod så hon tittade riktigt mycke på dom, så efter vi hade hoppat tvåan tvär stannade hon för hon tittade så mycket, haha men det det var ju inget hinder så jag drev bara på henne igen och så hoppade vi till sexan som låg mot dom där läskiga lådorna så hon föll ut med bogen och jag hade dåligt med ben så hon stannde på den, sen när vi red mot sista i grunden så rev hon det för att hon blev spänd, så vi slutade den L:B med 8fel.

Kom hem relativt sent på lördagen och både jag och amanda däckade i våra sängar runt elva.

På söndagen var det dags att kliva upp ännu tidigare och sen iväg och väl framme besiktiga vi och sen stod vi insläpp i L:C.
Sen vare miras tur i L:B, på famridningen så var hon lite mer stressad än på lördagen, likså på framhoppningen, så när jag stod i gången mellan framhoppningen och banan tog jag beslutet att inte hoppa omhoppningen om jag tog mig dit.
När jag kom in på banan så gick jag ett varv runt dom där lådorna som hon hade tittat på så mycket dagen innan, vilket nog var bra, Hon var otroligt fin hela banan och joppade bra in i kombinationen och var bara helt underbar, och när jag gör anridningen mot sista och inser att vi faktiskt är nolla så tog jag ett snabbt beslut att jag skulle hoppa omhoppningen ändå, så jag tar väldigt långa vägara och blir lite nervös så vi fick två ner, men hon var ju så himla fin, och vet ni vad?
jag och mira blev femma på det, Kul va? :D

Sen vare dags för min andra stjärna(tea) att göra entré i L:B+5, hon var fin och hoppade inte mer än vad hon behövde
i omhoppningen fick vi till några riktigt bra vägar och slutade på på en andra plats :D

I L:A så kändes hon ännu finare och bjöd så sjukt bra! det var en A:0a och vi fick till sjukt bra vägar och allt var perfekt tills jag råkade svänga i luften så hon slog ner bakbommen men det var ju mitt fel och hon kändes så sjukt fin.

och jag måste faktiskt säga att jag är mer nöjd med L:A än L:B+5 eftersom hon hoppade så mycket bättre i L:A, Hon riktigt drog mot hindrerna.
Vi hade snabbast tid med tyvärr fyra fel, så vi kom precis utanför. men men man måste ju chansa lite också :D
och som sagt man lär sig av sina misstag! :) J

ag är verkligen hur nöjd som helst med tävlingarna, så nu peppar jag nästa tävling och vet ni vad, om vi lyckas fixa en lastbil så far vi och tävlar lag i högbo reden i HELGEN :O Hoppas hoppas hoppas så sjukt mycket!

Imåndags så for jag och amanda ut och joggade dom små djuren hon tog mira och jag tog tea, det blev inte så seriöst och det stormade rent ut av ute så vi höll på att skratta ihjäl oss för att vi knappt såg något och hästnarna var lite små galna!

Igår så vilade dom och jag och amanda tog 12.20 bussen in och amanda packade om sin vecka eftersom hon bor här just nu. sen hem igen och tjockade oss med Ben & Jerrys, sjukt gott!

 Idag så klev vi upp nio och släppte ut dom små djuren och nu sitter jag här och har ÄNTLIGEN skrivit klart detta långa inllägg och nu ska vi ut och rida :)
Ha det bra så hörs vi senare! puss och kram! seeeeya!// J.D





Mina stjärnor<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0