Lagomt trött, barnvakt och amanda red tea. Är det vår nu eller?

Hej på er, shit va trött jag är.
Men jag har lite saker att berätta för er innan jag hade tänkt somna.
För det första så tycker jag att det är riktigt kul att jag fått fler läsare till bloggen det får mig verkligen att vilja fortsätta! : )

Idag så red amdanda tea. Lät henne fara ut själv med henne eftersom jag ville höra om tea hittade på nått fuffen då, eftersom hon gjorde det tidigare. och det hade tydligen gått  jättebra, inga större problem, sen är ju tea alltid en sån som ser lite spöken här och var när det är mörkt ute, men vem gör inte det?
Det känns så himla bra att hon inte dummade sig som hon defentetivt hade gjort om det var första året vi hade. kanske har den Galna pricken börjat tänka om. i hope so!
 Så himla skönt också att vet att nu kan jag fakiskt fara iväg en helg och veta att jag har världens bästa amanda här som rider tea utan att tea stegrar och håller på. :)

Mira tar det ganska lugnt just nu. hon har ålt långt på en tävling och det har skakts runt ganska rejält i henne liv så jag vill inte knäcka henne hon är ju trots allt ett sto och ni som är erfarna vet ju hur det är med dom ;)

Juste jag har ju inte berättat hur det gick att rida med handhäst, haha, det gick faktiskt bra. tea ville bara trava lite för fort när vi red hemmåt men det gick ändå riktigt bra, så det var inte sista gånge jag kommer göra så.
Mira skötte sig också riktigt bra, enfast hon hade jobbiga tea hängades i svansen haha! Mira kändes väldigt mjuk och fin och flyttade bra för skänkeln den dagen också, och vet ni vad, Jag hade inte ett dugg ont i ryggen vilket var riktigt skönt! :)

Fick en fråga som kommit upp tidigare i bloggen som jag tänkte att jag skulle svara på:

"Har nu några tips om man har en häst som blir stark med hacket(hackamore)? skulle verkligen behöva hjälp." - julia

Hej julia, ja du, det är lite svårt att svara då jag inte vet så mycket, En häst kan vara stark på många olika sätt, men jag kan tänka mig att det vanligaste är ju när dom liksom "hänger" sig i handen vilket gör att dom känns starka och ligger på lite extra, det man kan tänka på är mycke på att rida med lite högre hand så du får upp mulen på hästen så den inte går och drar mulen "under" sig, utan att hästen får en mer luftig och lättare form.
Just nu när jag rider tea med hackamore så tränar jag mycke halt och galopp från halt, alltså lydnad. Jag personligen tycker cckså att man inte bara ska rida med ett hackamore utan att man inte ska vara rädd för att nån gång byta så hästen får "vila" lite.
Men om du har en tränare borde du rådgöra med den också, eftersom jag inte har en aning om vad det är för häst osv :)
Lycka till!!!

Jättekul att ni skriver in och frågar det är verkligen suuuuuuuuperroligt! forsätt att kommentera också! puss på er!

Alltså har ni märkt vilket fint väder det varit dom senaste två dagarna, nu kommer de säkert bli dåligt bara för att jag säger såhär. men shit, de är ju som om det vore vår ute! Det är så underbart att vakna innan väckarklockan för att solen lyser in genom fönstret, man blir så mycke piggare också!

Nä nu mååååste jag sova. innan jag somnar på tangetbordet haha!
Ha det bäst och fortsätt kommentera! puss och kram! seeeeeeya!//
J.D


Var inte så längesen jag laddade in den här bilden, men jag ÄLSKAR den, liksom titta hur söt tea är, jag pussar henne på ögat och hon bryr sig inte bara stänger ögat och ser lika glad ut. haha sötaste!

Kommentarer
Postat av: Anonym

asså gud vad fin hon är!

har sett filmerna från när ni tävlar tusen gånger, lovar att hon är bland dom finaste ponnysarna jag sett.

2009-03-19 @ 20:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0