Vilka dagar

Hej å hå, sitter på hippologum nu.
Tävlingarnas sista dag ska avklaras imorgon!¨
allt har väll flytit på ganska bra, dock så har det regnat sjukt mycket och vi fick inte så jättemycke starter.
Men vi är glada ändå, MSV:An i går var det faktiskt mer än vanligt som var anmälda.

Samantha står ju här, så i torsdags så red jag lite på framhoppningsbanan, tog nått litet språng med henne, sen igår red jag i ridhuset eftersom det öste ner ute, hade bara det tredelade bettet på henne så hon blev lite för stark i galoppen.
Idag ska jag nog rida en sväng ut i skogen och sen på mittpaddocken skulle jag tro.
Ska testar rida henne med hackamore eftersom jag försöker växla mellan olika bett så ofta som möjligt, har alltid tyckt att det kännts bra och sen läste jag nyss en artikel om bett där det stod att man helst inte ska rida på samma bett mer än två dagar.

Vill ni veta något galet. OJ JUSTE, jag har ju massa saker jag inte berättat!!!!!

Provridnigen gick superbra och dom var riktigt nöjda så tea är nu nere i göteborg och får höra göterborska dag in och dag ut, och jag tror hon kommer trivas superbra! Och jag hoppas verkligen det går bra för dom!

En annan otippad sak är ju att jag faktiskt har tävlat i helgen och nu tänker ni säkert jaha på vem?
Jo, det var en ponny som kallas för drutten som är efter hingsten power boy, en riktigt trevlig och snygg valack.
Red honom eftersom han hade börjat dumma sig med sin andra ryttare eller inte dummat sig utan han blev bara bekväm och ville inte riktigt lyssna.
Men vi hoppade i alla fall en L:B och fick ett pet in i kombinationen. men annars gick det riktigt bra, med tanke på att jag faktiskt inte suttit på honom förut!

Jag har fotat i helgen så det kommer massor med bilder senare i veckan :)

Jag har ju nattvakat hela helgen så jag har ju tjänat ihop en del pengar och jag vet exakt vad dom ska gå till:
En present till mamma som fyller år imorgon och sen vill jag köpa ett till anna skarpati shabrak eller ett equipe :)

Nu ska jag plaska tillbaka i all lera mot våran husbil och se om vi ska få oss någon middag ikväll.
Men vi hörs sen imorgon eller då jag kommer hem! ha det bäst, puss och kram, seeeeya!//
J.D


Nu har jag anmält mig till storhästtävlingar här på hippologum den 7 till den 9 augusti.
Hoppar bara 110 hela helgen :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hallå?=) Vet du nån som fotr på ponnytävlingar?=)bTacjsan för svar:D

2009-07-26 @ 00:19:10
Postat av: Hanna

Kul att hitta en hästblogg i myllret! :)

2009-07-26 @ 00:26:51
URL: http://blog.stallportalen.se
Postat av: Anonym

nej fan vad tråkigt att tea är såld nu:(

kan du inte göra ett inlägg om hur du fick henne och sånt?:)

2009-07-26 @ 21:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0