Träning, 120 :) (uppdaterat)

Hej, kom nyss hem från hippo, åkte in med sofie och hennes ponny marco och tränade idag :)
Hoppade en bana på 120, och jag kan ju inte säga annat än att min häst är underbaar!
Jag red först som en kratta, bokstavlingen haha.
Jag har ju ridit henne på jaktstångspehlamet med delta i dom "små" hålerna. men nu så tog jag bort det och satte bara tygeln i den stora ringen och oj vilken skillnad. Hon tog liksom för sig mycket mer och det kändes super, så på tävligen näst helg så ska jag ha så :)
Nä men det gick superbra, den sista rundan vi tog så kände jag att vi fick in flytet och det blev mer rytmiskt!

Fick även sätta mig upp på sofies ponny, det kändes som om jag hade hoppat upp på en b-ponny bara för att det var sån storskillnad. :)

Ska svara på några frågor jag fått:

"Hej=) Fotade du ngt under umeå tävlingen? "
Ja jag har lagt ut dom på en pixbox här:
http://www.pixbox.se/usr_show_id169823_page0_order1.html

"Hur är det att tävla på storhäst, känner du någon i din ålder som tävlar storhäst? jag kan tänka mig att det är en annan stämmning, på ponny så är det ju som att man hejjar på dom som är från samma klubb och att man mest tävlar för att det är kul men jag får en känsla av att tävlingar med storhästar är lite mer allvariga.:) vet dock inte"
Ja du, jag har ju bara varit på en storhästtävling än, men ja det ligger lite i det du säger, samtidigt så har jag blivit otroligt bra bemött och alla(dom flesta) från klubben har varit jättetrevliga och snälla. Så jag hoppas det fortsätter så!
Nej än så länge känner jag ingen speciellt bra, känner en tjej från sundsvall som också har tävlat ponny. Annars så upplevde jag det lite ensamt i början, men jag tror att om man bara slappnar av och låter saker hända som det kommer så är det nog lättare, i början tyckte jag det var jobbigt att jag inte hade så många att prata med, men samtidigt så kunde jag fokusera lite mer på mitt vilket jag kan behöva.
Det här med att man hejjar mer på en ponnytävling vet jag inte, jag märkte inte så jättestor skillnad.
Jag kommer aldrig sluta tycka det är kul och börja ta det jätteallvarligt, men ja jag kan tänka mig att det är en del som känner så och det är tråkigt. Men om man hela tiden påminner sig om varför man gör det här så blir det lättare.
Vilket jag tror många storhästryttare skulle behöva få påminna sig mer om!

Fast storhäst är intesämre än ponny, I helgen när jag tittade på ponny så blir det mer och mer allvarligt ju högre det blir, river hästen så kan ryttaren få ett tokutbrott och vara jättearg när dom går i mål, när samtidigt en storhästryttare aldrig skulle göra så utan kanske nöja sig med det.
Jag blev rikigt arg då jag såg en tjej som gick i mål och hästen hade verkligen ställt upp med tyvärr så föll en bom och då ryckte hon hästen i munnen ut hela vägen från banan.
Det skulle aldrig falla mig in att bli så sur över en rivning. Oftast är det ryttarfel och man borde tänka mer på vad man gör.
Oj så långt det här blev. men nu har jag fått skriva av mig, och har ni några synpunkter får ni gärna skriva dom! :)

idag ska jag faktiskt försöka ta tag i stallet och rensa ut lite, sen ska vi fixa och trixa på gården.
Men vi hörs sen, puss och kram, seeeya!//
J.D


Kommentarer
Postat av: Lisan

Fina bilder! gillar den där vinnarponnyn, söta^

2009-07-31 @ 13:42:51
URL: http://griseknoe.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad klok du är! :)

2009-08-02 @ 23:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0