Allt som allt

Hej på er!

Nu tänkte jag berätta om tävlingshelgen!

Fredag:
vi kom fram runt sex ställde in hästarna och gick och åt lite mat, efter maten så gick jag och amanda ut och gjorde iordning tea, red henne en snabbis på tävlingsplatsen och hon kändes superfin!
På kvällen så såg vi lite film och bara tog det lugnt!

Lördag:
idag så började inte L:A fören ett så jag tog ut henne och red henne lite innan och kände igenom henne.
Klockan ett började L:An och det var en tidshoppning, med jokerhinder, i början av banan kändes hon intehelt med och vi fick några lite väl stora språng, sen när vi hade hoppat graven så kom vi helt fel in i den men hon löste det alldelens utmärkt och sen flöt hon ut lite i hörnet så vi tappade väldigt mycke tid där, men vi gick nolla med 54p alltså fullpott, och det räckte till en tredjeplats!
Inför msv:bn så hade hon trampat upp hennes sår på höger fram och förmodligen så började det tryckas på med grus i det så hon var lätt irriterad där, mamma tyckte att jag bara skulle gå in och känna efter, ettan gick jättebra. tvåan var hon helt med och hoppade hon super bra på sen var det en linje fram till trean som var en kombination, vi kom aldrig till ridning in och jag föll fram och då fick vi ett stopp och då kände jag att hon inte var som  hon skulle, så vi tog ut henne och det blödde från hennes sår på höger fram. Så det var inte så konstigt!

På kvällen kom sofie och hennes mamma och evelina och åt middag med oss och carros familj, det var riktigt trevligt, fast jag var helt utslut haha :)

Söndag:
Vi hade inte anmält oss till att hoppa något och det kändes bra med tanke på hennes sår.
Men jag gick ändå till veterinärsbesiktningen och kollade upp hennes sår, veterinären sa att det var nog ingen fara utan jag skulle bara hålla koll på hennes temp och tvätta det med vatten och såpa, fick även springa med henne men hon såg inget.
Så vi åkte hem med carro runt tolv och var hemma kring ett!

På kvällen red jag S på gräsbanan, hoppade henne och hon kändes riktigt fin!
Just nu letar vi efter en bil som min syster kan låna så vi kan dra in henne till hippo senare idag, men vi får se hur det blir!

Jag är i alla fall nöjd med teas insats i helgen sen att jag klantade mig och hon hade ett trampsår är en annan sak!

Nu ska ni få lite bilder och en film från när jag hoppade S, för nu ska jag gå ut i stallet.
Puss och kram, seeeeya!//
J.D


Framhoppningen


Framhoppningen


Ärvarveet :)


På söndagen, gick ut en sväng med lilla monstret





Hemma igår när jag red S






På kvällen hämtade jag in min lilla b-ponny från hagen och titta så lat jag är.



Kommentarer
Postat av: Anonym

måste ju bara komentera bilden när du skrittar in bella från hagen, om du nu vill vara en förbild så kankse de inte är någon höjdare att lägga ut en bild där du rider utan hjälm även om hon är världens snällaste. Bara en liten tanke.....

2009-07-13 @ 18:23:21
Postat av: Lisan

Gud vilken fräck häst, älskar första bilden!

2009-07-19 @ 23:50:36
URL: http://griseknoe.blogg.se/
Postat av: klara

hej gud vilka fina bilder du har på tea! Önskar klara:)

2009-08-03 @ 17:29:35
URL: http://123minsida.se/klara
Postat av: M L I

Fina hästar! =)

2009-10-31 @ 00:58:42
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0