Torsdag, kallt som bara den!

Huvva så kallt det är ute, Igår red jag tea ordentligt och skrittade mira, Innan jag for ut med tea bestämade jag att jag bara skulle rida med hackamoret för att hon skulle få vila munnen lite, och hon gick heeeelt otroligt bra, hon var helt lugn och slappnade av i galoppen och hon blev inte ens lite stark mot slutet som hon brukar bli, men såklart var hon tvungen att tjura lite innan vi skulle gå över en bro, men vi löste det genom att jag hoppade av och båda var glada.
Mira skrittades bara eftersom hon skulle få ta det lite lugnare nu innan träningen, men idag så red jag henne och tea fick skrittas, Mira gick faktiskt nog det bästa hon gjort på ett bra tag, i början i galoppen var hon lika fin som den gången då jag red henne barbacka om ni minns de, fast den här gången så hade jag faktiskt en sadel, och hon bar sig så ovanligt bra, och det känns verkligen som om vi kanske lyckats flytta hennes balans lite mer bakåt, så hon orkar bära sig! så himla roligt när man känner resultat i något men kämpat med.

Skolan idag var bara slapp, så himla skönt, började halvtio och hade so där vi börjat jobba med hälsa osv. sen hade vi engsv som faktiskt bara var dryg haha, sen äntligen var det lunch, men den varade inte länge innan jag insåg att det var fem min tills jag skulle gå runt med några andra och informera om invigningen av cafeterian i skolan på måndag, vi gick ruint till fyra klasser idag, och imorgon blir det två till, hade bara 20min Sv sen eftersom jag var tvungen att gå igen, och sen när vi var klar med informationen så hade vi bara ca 50min matte kvar sen slutade jag 14.05 hur skönt som helst! så jag hann med kvart över två bussen hem fast när jag kom hem däckade jag i soffan direkt, himla skönt vare, vaknade en stund innan peder kom hem med mat och sen blev det ut i stallet och mocka och rida, och jag säger bara att det var sjukt kallt att rida, frös öronen av mig haha! men tur det gick bra i alla fall! :)

Imorgon slutar jag 14.20 ska fråga om jag får gå fem min tidigare så jag hinner med kvart över två bussen, för då måste jag skynda mig hemma för att packa alla häst sakerna och sen när peder kommer hem bär det av mot hippo så han lämnar av mig där med mira och tea och sen ridet jag och gör klart kvällen och sen när jag är klar kommer pappa som sagt och hämtar mig och sen på lördagsmorgonen skjutsar han in mig till träningen! :D peppar!!!!!!

Nu ska jag packa mina saker som jag behöver imorgon och titta på criminal minds, och räkna matte och göra lite sv, kul va haha?

Innan jag går ska jag svara på en fråga jag fick tidigare!
Det var en person som undrade vad hon skulle göra när hennes ponny bara springer i galoppen(antar jag) hela tiden:
För det första så är det lite svårt att svara på den där frågan när jag inte riktigt vet vad det är för ponny och om du hoppar eller ridet dressyr?
Men jag kan ge några tips och sen får du ju se om något fungerar, Först så tycker jag att du ska testa skritta fram jättelänge och verkligen få den att slappna av likadant i traven, så du verkligen känner att den slappnar av, lägg in många halter i passet också!
Sen kan du testa rida med en graman om den springer högt med huvudet tex.
Sen kan du även göra mycke lydnads träning i hoppningen att du tex, bestämmer att den ska göra halt nån meter efter hindret, så att du ställer ut koner, osv.
Men jag tycker framför allt att du ska rådgöra med en tränare! :)
Lycka till och berätta gärna hur det går!

Nä nu måste jag packa! men vi hörs imorgon, kika in på kvällen för att se hur det gått för mig med hästarna på hippo!! ha det bäst! puss och kram! seeeeya!//
J.D




Här får ni lite mer nyare bilder, ska försöka ha med mig min mobil varje dag så ni kan få lite mer färska bilder :)
dom här bilderna är från förra veckan innan dom blev rakade!
Sötaste ponnysarna i världen, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis i förskott! :)

Jag hittade äntligen hit. Syster tipsade om att jag skulle kika in och titta på bloggen. Lite svårt att hitta igen den. (Jag kom inte ihåg vad hon heter mer än Tea..) Hon verkar fin, den nya!

/Lina

2009-01-16 @ 02:34:28
URL: http://minimum.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0