onsdag, snart helg?

Hej på er alla, kom in för ett tag sen från stallet tittade lite på made in sweden!
Idag klev jag upp tidigt mot all min ork och for till atg för den där intervjuen, det gick väll helt okej, hon riktade sina svar dock lite väl mycket åt travet så det var lite småtråkigt, men men
När jag kom hem idag så gjorde jag middagen och failade som vanligt haha, nämen det gick väll helt okej, gjorde bara ungspannkaka!

Sen ut i stallet och red mira och tea, båda gick helt okej, mira blev lite sur då jag satte in sporrarna i henne, men efter ett tag kunde hon acceptera dom, nä nu orkar jag inte skriva mer har inte fått tillbaka all motivation än.
Juste två saker till, jag ska ju träna för lotta på tisdag vilket ska bli grymt spännande, ska bara träna med tea eftersom man var tvungen att ha tävlat minst L:B för att vara med! så det kommer bli grymt kul!

Fick en fråga också som såg ut såhär:
"hej, min ponny är ganska lång i halsen i galoppen, har du några tips på vad man kan göra?"


Ja, Jag vill ju än en gång tipsa om gramanen, den är riktigt bra, och du behöver ju inte knäppa mellan benen på hästen, man kan även knäppa den längst sidorna, det är lite svårt att förklara men om du tänker dig att du knäpper fast den vid skänkel på sadelgjorde.  jag tror det skulle passa bra, då den är mer lång i halsen, så du liksom får den att lyfta huvudet och samtidigt får du den lite mer samlad om du har tillräckligt med skänkel! :) lycka till! hoppas det går bra och skriv gärna och berätta!

Nu får ni lite mer bilder som igår, ni verkade ju gilla det i alla fall! ha det bäst! puss och kram! seeeya!//
J.D


Söta mira på gången, innan vi for ut på ett jobbigt dressyr pass!


Här är lilla sadelkammren, dock lite oordning då jag nyss varit och plockat ut alla miras grejer, men jag ska ta och städa stallet någon helg framöver och då ska ni få se massa bilder haha :)


Kommentarer
Postat av: E

Hej!

Om hästen är lite stel i bakbenen, har du något bra tips på nån övning eller liknande? :)

2009-01-30 @ 22:31:05
Postat av: Jennifer

Bra storlek på sadelkammare:P Vi har en jätteliten:/ Haha och i stallet står det tre hästar och det hänger 5 sadlar och jättemånga träns där:D Fin blogg förresten! Rider du ofta på kimblewick(jaktkandar)?

2009-09-09 @ 15:02:56
URL: http://blogg.jennifernilsmark.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0