Fredag, aldrig varit så stressad!

Hej hej, nu äntligen har jag landat hemma hos pappa efter en sjuuukt stressig eftermiddag,
Slutade vid kvar över två och sen fick jag springa till bussen,(stressen började redan där) och sen när jag kom hem var det bara att stressa i sig lite fika och sen börja packa, när jag precis hade packat klart mina saker och skulle gå ut och packa hästsakerna så kom peder hem och jag kände hur mycket jag skulle behöva stressa så jag skyndar mig ut i stallet och packade allt där och när jag nästan är klart kommer peder in i stallet och säger att lastbilen inte går igång för att det är så kallt, fattar ni paniken jag fick då? alla tankarna for bara i huvudet om hur jag skulle missa träningarna och hur sämst min födelsedag skulle bli, men efter att jag legat på golvet och näst intill gett upp så kommer peder in och säger att han fick igång den! WOHO, han är ju bara bäst!
sen tillslut efter en jobbig resa var vi framme och vi lastade ut tea och mira, först när jag tog ut tea och skulle göra iordning henne så kändes hon lite varm i ett framben, men då jag gick ut och gick med henne och sprang och kollade så hon inte var halt så visade hon ingen hälta och hon var inte lika varm i benet, tror nog hon hade slagit på sig i transporten så jag gjorde iordning henne och gick till ridhuset, dom första 20min satt jag mest och kände om hon var halt, men tillslut kom frida rännar så jag kunde fråga henne och hon såg ingen hälta och tea brukar alltid visa om hon har ont, jag menar hon kunde inte springa på en veterninär besiktning engång för att hon hade en kotledinfallamtion så jag tror nog inte det var någon fara, red henne på hackmoret och hon var väldigt fin, i slutet så blev hon lite hängandes i tyglen men då fick jag bara sitta med hög hand och driva på så blev hon mycket finare! jag är helnöjd med henne! har dock lite beslutsångest om vilket bett jag ska ta imorgon, men det löser sig säkert!
Sen när jag hade ställt in Tea, så dog min mobil och jag insåg att jag inte skulle kunna få tag i pappa så jag var tvungen att stressa runt en massa innan jag kunde hitta nått sätt att ladda mobilen på. men men eftet många om och men så fick jag tag i pappa och sa att han skulle hämta mig halv nio.
Så nu när allt var löst insåg jag att jag skulle behöva skynda mig att göra iordning mira så jag skulle hinna rida henne ordentligen,
Mira gick helt otroligt bra, red henne i skritt och trav med gramanen och jag kände att den nästa hjälpte för mycket så jag plockade av den, i galoppen var hon helt underbar, lite stark mot slutet men jag har verkligen lyckats med att flytta hennes balans, men det är nog lite kvar att träna på, i höger varv funkade det bättre än i vänster tror att det var för att hon hade ett litet litet skavsår i mungipan på vänster sida!
Efter jag hade ridit mira så gjorde jag kväll och pappa och min styvmamma kom och hämtade mig på hippo och vi for hem och jag fick ÄNTLIGEN i mig mat, så himla gott!
Nu sitter jag här och ska faktiskt gå och sova, imorgon är det en stor dag som man brukar säga! haha :)

Oj vilket långt inlägg det här blev, nä nu måste jag sova! ha det bäst, och kika in imorgon för att se hur det gick med träningsdag1 :) puss och kram! seeeeya!//
J.D



VÄRLDENS BÄSTA PONNYSAR! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0