Förlåt inget inlägg igår!

Hej hej, förlåt för att jag inbte skrev något inlägg igår. var med amanda hela dagen :)

 vaknade vid nio igår och gick ut och klippte mira, lite slarvigt blev det med det funkar :) eftersom hon är så frusen av sig så klippte jag bara halsen! sen gjorde jag iordning lastbilen och packade alla saker och hästarna och sen körde bästa peder mig in till hippo, på vägen plockade vi upp amanda!
Vi gjorde iordning båda hästarna och tog dom till lilla jag hoppade upp på tea och red henne först och amanda satt och höll i mira. Tea gick bra, hittade ingen rytm i galoppen i början men efter ett tag så smög sig den fram. ställde upp ett räcke och började hoppa lite,
det gick helt okej i början sen när vi höjde upp blev jag lite avvaktande, men sista språnget var hon otroligt fin, men det var för att jag vågade vara kall och inte ta i henne :) så henne var jag riktigt nöjd med!
 Sen red jag mira, och jag tänkte att hackamoret skulle vara enkelt och rida med, men inte det, mira slet bara i tyglarna heeela tiden, så eftersom jag för en gångs skull var smart tog jag med det andra tränset med de tredelade, och bytte till det, i början var hon mycket okoncentrerad och bara gjorde som hon tyckte var bra, men efter ett tag fick det va nog med henne tramsande så jag kämpade på och efter ett tag började hon bete sig mer koncentrerat och bra, Med mira hoppade jag lite mer för jag märkte att hon behöver det. från början klev hon av där hon kände för det och det blev lite kaos, men sen fick jag sitta och tänka ett till ett till åt henne hela tiden och då gick det riktigt bra det verkade som om hon förstod att man kan inte alltid kliva av där man vill! Men jag är riktigt nöjd med resultatet och hon verkade också rätt nöjd!!!

Sen for jag hem och bara slappade tills amanda kom ut till oss och vi mockade och gjorde allt i stallet och sen slappade vi bara framför tv riktigt trevligt!
Idag vaknade jag vid nio och släppte ut hästarna sen gick jag in och jag och amanda åt lite frukost och sen skyndade vi oss ut till stallet och red, amanda fick rida tea och jkag red mira, vi var bara ute och joggade i skogen och längst ängarna, riktigt mysigt! :)

Nu ikväll har jag varit inne på hippo på elit möte, Det känns väll bra. men det blir nog bättre då vi gjort llte aktiviteter tillsammans, inte nu till helgen med nästa ska vi fara på laserdom och sen äta tillsammans det blir nog suuper! jag ska börja träna lite mer för anna nu också, mest för att komma igång med hoppningen så jag slipper all nervositet!

Nu istter jag här och ska snart äta, håller på att svälta ihjäl! ha det bra så hörs vi imorgon, första dagen i skolan och jag peppar INTE! aja, ha det bäst! puss och kram! seeeeya!// J.D



Fick en fråga vem som hoppar mira på bilden som jag haft på henne. det är miras ägare sandra! :)



Kommentarer
Postat av: sandra

elit blir kung :D och det äger att vi ska hitta på en massa roliga saker :) ska du träna för daniel i helgen förresten?

2009-01-12 @ 18:57:37
URL: http://sandraeatworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0