Dags att rycka upp sig?

Hålla, nu borde jag skärpa mig, måste verkligen börja ta tag i saker och ting, SKÄMS på mig, ibland blir det bara att jag tappar all motivation till allt och då menar jag allt, det är väldigt jobbigt, men jag vet att alla känner så nån gång,
Nu har jag bestämt att imorgon eller ikväll ska mitt riktiga liv börja igen, jag ska släppa allt gammalt och dumt och börja sova i mänskliga tider och äta normalt, leva normalt för annars vet jag att jag inte kommer klara skolan, tror ni att jag kommer klara det? i hope so!
Jag efterlyser kommentarer på min blogg! kom igen nu, ni är ju ändå några stycken som läser den, varför är ni så blyga?
Jag är tacksam för allt, det ger mig en liten extra kick i vardan!
Alla som kommenterar på billdagboken och Apberget vill jag tacka så hemskt mycket, och ja jag vet, tea är en otrolig ponny det har ingen fel om!
Ibland sjunker mitt självförtroende och då är allt jag behöver är att titta på alla fina kommentarer jag får på apberget och dyl, men på bloggen då? kom igen nu var inte så fega!
Vet ni vad, jag tror jag har aldelens för höga krav på mig själv, jag tror faktiskt det är ganska många som har det, och har ni sett den nya vattenfall reklamen då det är en tjej som är ute och springer och tänker "allt jag vill är att slå den där tjejen" som är hon själv, jag tror det är ganska smart att tävla mot sig själv och ingen annan, sen visst det är ju kul om man vinner, men samtidigt borde vi vara nöjda med dom små steg vi gör, man kan inte ta sig till os på ett år, det är något alla måste inse, jag har ju tänkt satsa på SM iår, men det är bara en tanke, sen om jag gör det är en annan sak, det kanske slutar med att jag hoppar L:A och MSV:B, Det 'är JAG bara JAG som bestämmer och vet om jag är redo för det, jag kan säga nu såhär direkt att i dagsläget är jag INTE redo för det.
Och sen skulle det va så att jag hoppar L:A och MSV:B hela året så är det väll skit samma, jag gör det här för att jag tycker det är kul och inget annat! Den jobbiga delen som skulle bli är att folk som alltid börjar prata och undra, men det är sånt man måste stå emot, jag hoppar vad jag vill, har jag lust att hoppa L:B så gör jag de, dom har INGET med det att göra, sen visst får man ha åsikter så länge ingen tar illa vid, Eller vad tycker ni?

hoppas ni lärde er något av det här inlägget! nu ska jag gå ut och rida! puss och kram! seeya!//
J.D


Du är min inspiration, min glädje och mitt allt! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!!

Vad tycker du är lagomt att ge till en D elr C ponny i ganska hög prestation? Alltså, både grov och kraftfoder?:) Vad får tea/mira?:)

2009-01-03 @ 23:27:30
Postat av: Anna

Inte tappa nåt självförtroende nu sötnos.



Det var ett fint inlägg. Jag tycker att de är bra att du skriver om att du ska hoppa på en lagom höjd för dig, och lyssna på vad du själv vill och vad ni kan prestera tillsammans just för tillfället. Du och alla vet att din ponny kan hoppa höghus, och att du rider som en jävla gud. Men alla är inte på topp hela tiden, och om du pressar er till max så sjunker självförtroendet om de går dåligt, för ni är lika bra även om ni hoppar LA. Ni är alltid bäst.



Att tävla ska vara roligt, och de blir de inte om man anmäler sig till MSV A och innest inne att man inte är i bra form, det kan likaväl vara att hästen har stannat mycket på träning, som att man bråkar med sin bästa kompis eller att de har gått dåligt på ett prov.



Ponnytiden ska ju vara en rolig tid, allt handlar faktiskt inte om liv och död. Stannar man ut sig på en LB, fine. Det var inte en bra dag. Världen går inte under för de.



Jag ramlade av på en 90 i somras, med Pavel som går 130. Han hade haft spöken i huvet och hela kroppen, så jag visste att han inte var i någon toppform. Därför red jag en 90 på honom för att bara träna. Jag ramlade av. Visst, det var tråkigt, men då till 110 var jag taggad till tusen och bestämmde att de skulle gå bra, samma hinder som jag flög på sist var med. Han reste upp till taket, snurrade rund och gjorde allt för att få av mig. Men jag hade bestämmt mig för att stanna. De gjorde jag, och vi kom ut från banan med 9 fel, varav 5 för tid, men jag har nog aldrig varit så nöjd.





Haha, de blev en rätt lång kommentar. Men men, så får de bli ibland. Tanken var att skriva hur duktig du är. Men de blev lite av varje. Hoppas att du orkar läsa. Puss!

2009-01-04 @ 11:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0