Namnsdag och dålig på att uppdatera!

Hej på er, idag har jag som alla andra tjejer i familjen namnsdag, Pia, min mamma har ju egentligen mest namnsdag eftersom hon heter det i förnamn och vi andra heter det bara i andranamn!
Hur som helst nu var det ett bra tag sen jag skrev shit, fredags eftermiddag va?
I fredags så fick Mira vila eftersom hon hade trampat sig dagen innan men nu ser det bra ut och hon blev riden idag, berättar mer senare i inlägget om idag.
Tea red jag och vad jag vill minnas så gick det bra! Fast när jag hoppade av henne så såg jag hur hon precis la tungan över bettet och det är väll lite typiskt, blev påmind då om att hon brukar göra det med jakstången, jaja.
I Fredags kom ju signe hit och vi chillade bara, hur skönt som helst att bara ta det lugnt.
Igår så bytte amanda av signe vid fyra tiden, haha. så då kom amanda och vi for in till maxi och handlade lite gott gott och sen hem och ut i stallet där vi snabbt kunde konstatera att i det här vädret skulle vi inte ha några hästar på marken utan mest uppe i träden, det blåste ju så otroligt mycke!
Så vi gjorde stallet snabbt och hann sen in och se det sista av melodifestivalen sen däckade vi båda av grym trötthet haha.

Imorse så släppte jag ut hästarna och sen åt vi lite frukost jag och amanda, efter frukosten tog vi det lugnt och slappade framför tv innan vi gick ut till stallet runt ett och red mira och tea :)

Amanda red mira och jag red tea, Vi red mot den lilla sjön som ligger en bit härifrån och sen en bit upp på berget brevid, helt perfekt underlag var det och backen upp på berget var perfekt lång och jobbigt så hästarna fick träna lite uthållighet, Jag och amanda bestämde oss sen att vi ska köra den där slingan minst en gång i veckan så dom får träna lite kondition. vi red i ca 50min
För mig gick det bara bra med tea hon var på hugget och galopperade på bra, hon la tungan över bettet på slutet av passet men det löste vi snabbt, hon var lite krånglig i höger tygeln vet inte om det var pga att hon la tugnan över bettet.
Så vi är tillbaka i ett bett problem igen, inte alltid lika kul.

För amanda och mira gick det hur bra som helst för, jag tyckte hon red mira riktigt bra det jag hann se!
Det är så himla kul att hon är här och rider och att hon är här i huvudtaget! Litar verkligen på henne och det är så skönt för hon är faktiskt den enda jag kan tänka mig att slänga upp på vilken som helst av mina ponnysar för jag vet att hon är så duktig, OCH man får inte glömma bort att hon är den ABSOLUT bästa hästskötaren man kan ha, hon exakt hur allt ska vara och hon är bara bäst. så är det. vet inte vad jag skulle göra eller hur jag skulle KLARA mig utan henne.

Nu ligger jag i min säng helt propp mätt och ska snart ut i ovädret och hämta in hästarna :)

Hoppas allt är bra med er. själv känner jag mig lite små krasslig i halsen hoppas det bara är falsk alarm.
Tänkte höra med peder om han vill skjutsa mig på onsdag till hippo så jag kan få träna lite innan tävlingarna som faktiskt är helgen som kommer, Sjukt va? blir lite nervös av att tänka på det haha. Hur som helst, det skulle vara bäst om han kunde det, jag slutar nämnligen kl 12.55 så det känns skönt!

Veckan som kommer ser faktiskt riktigt skön ut. Relativt tidiga dagar och en sovmorgon! skönt!

Kul att ni kommenterar och tack för tipsen om skolan ;) det behövs, forsätt så!

Nä hörrni nu måste jag gå. men vi hörs imorgon! puss och kram!seeeeya!//
J.D


Siri älskar sin boll, haha kan man ganska kort säga.


Nu har rocco åkt till min syster igen. Ni ska veta att han faktiskt har lärt sig hur man leker nu. haha så söt
Nu har ni fått lite hundupdate också!

Såhär kallt var det förra helgen jag vaknade, men nu är det faktiskt bara, -1,3 :)


mer mer mer mer mer ge mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0