Måndag, Kan någon kombinera ihop ett ultimat bett till tea?

Hej på er, vill ni veta en sak?
Idag kom jag in från stallet kvart i nio, första gången på väldigt länge under en vardag som ja kommit in från stallet innan nio!
Idag så tog jag 08.50 bussen till skolan, Dagen har varit helt okej, insåg hur att jag inte låg efter så mycke i syslöjden som jag trodde!
På torsdag har vi SV-prov vilket inte känns speciellt bra. men jag har ju några dagar på mig att plugga.
Slutade vid två vilket var skönt så jag hann hem med 14.15 bussen!
Gick ut till stallet runt sex och red först tea, Hon gick bra, hon var lite spänd i mitten av passet med vi löste det och på slutet var hon väldigt fin. Men men men det där jäkla bettet har börjat skava nu, alltså jag håller på att bli tokig!!!!!!
Aja, jag har lagt upp en bett-plan och det är att jag ska rida med hacket och tvådelade bett innan helgen så munnen får läka :) annars hade hon bra tryck i galoppen vilket är lika härligt varje dag!
Sen mockade jag och fyllde spån innan jag tog in och red mira, Ställde upp ett litet räcke som vi hoppade över, HELT SJUKT va fin hon var, i vissa språn blev hon lite ivrig, men inga tjurigheter eller liknande, VÄLDIGT nöjd med henne! :)

Nu har jag en plan som jag inte berättat för peder än och han lär inte gilla den lika mycket som jag gör hehe
Tänkte hör om jag fick dra in tea och mira imorgon och sen låta dom sova över där till på onsdag eftersom jag slutar så tidigt då så kunde jag ta bussen ut till hippo direkt efter jag slutat och rida och kommer han och hämtar mig då jag ridit klart osv :) bra va?
ska höra med honom nu. det skulle vara så sjukt skönt, så kunde jag hoppa lite med dom på onsdag!

Nä hörrrni nu har jag plugg att göra, men vi hörs imorgon då får ni se om min plan gick igenom! puss och kram! seeeeya!//
J.D


Hihi titta där hade man rött hår och ingen säkerhetsväst behövde man heller!

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Jag trodde du redan hade startat, du tävlar ju nat. :) Lycka till iaf! :D



Åhh, frästa mig inte, vi började idag... :'O



Förresten, rött hår är bäst ;D Och det var så skönt när man slapp säkerhetsvästen, det förstör hela helhetsintrycket... :(

2009-02-23 @ 22:02:14
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: thess

Vilken fin blogg! är det din häst? :)

2009-02-23 @ 22:35:48
URL: http://thesshanning.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Kulkul :) Inte så många klubbar här i närheten som anordnar tävlingar tidigt på året här heller, det finns ju längre upp i Skåne men mamma är sån latmask och vill inte köra för långt... xP



Eller hur, det borde ju vara ens eget val att använda väst eller inte :S Racesafen är den snyggaste just nu, men det ser ut som att man har puckelrygg när man har den på sig, och hur snyggt är det? :P

2009-02-23 @ 23:19:39
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anonym

När joinar du mig i BURNLAND?

2009-02-23 @ 23:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0