Kyla, KM och Friluftsdag!

Hej på er!
Idag har jag friluftsdag så jag är hemma och rider mina hästar såklart!
Vaknade imorse och tittade på termometern som visade -21 grader, WOHO inte så kul alls, aja gick upp vid åtta och gick till stallet och gav hästarna hö inne eftersom dom inte ska behöva stå ute och frysa tror dom bara hade velat gå in om jag släppte ut dom, Igår när jag skulle hämta tea från hagen så sprang och mot mig och tänkte säkert YES äntligen!
Nåja, så nu har jag mockat och fixat lite, ska snart gå och äta en ordentlig frukost, och sen ut till stallet igen och rida och allt sånt! :)

igår fick hästarna jogga, Har hittat min favvo bett på tea i alla fall och det är jaktstångspelhamet, hon är helt underbar med det!
Både mira och tea blev sjukt rädda för nått vägarbete som dom höll på med i byn. haha.

I söndags såg resultaten ut såhär:

Mira: Red först en L:B, på framhoppningen så var hon lagomt arg och kickade och backade i 190, haha men vi avslutade bra där och sen var det bara in på banan, vi kom ut med 8fel (två rivningar) vilket jag är helnöjd med, hon sköttte sig HUR bra som helst och var lugnt och fin, dom två rivningarna var för att jag missade en halvhalt på ena och andra så kom vi lite förnära. sen hoppade vi en L:A och då blev väll allt pankaka kan man väll säga, mira var helt slut efter sig utmärkta insats i L:B så vi glömmer L:A och kommer ihåg L:B istl :D

Tea: Red bara L:A med henne, det gick helt smärtfritt, vi gick ett stopp på nr tio i omhoppningen men det var mitt fel, annars kunde man väll summera ganska kort att hon måste bantas och hårdtränas nu, tjockisen min!

Så jag är jättenöjd med söndagens pay´n ride.

sitter mest och funderar nu på hur jag ska göra på hemma tävlingarna, men vi ser väll. Båda behöver träning i alla fall!

Nä hörrni nu ska jag käka frulle och sen byta om och sen ut till stallet!
Skriver kanske ikväll och då har jag en sak som jag inte hunnit berätta än, ganska hemsk sak jag fick höra! Ha det bra till dess! puss o kram! seeeeya!//
J.D


Haha titta här var man allt liten, det är helt sjukt va lång jag blivit sen dess! 06 tror jag att det här var?

Kommentarer
Postat av: emma

komigen, blogga, älskar att läsa din blogg! :D

typ höjdpunkten på dagen!

du verkar sjukt duktig, :)!

förresten så ha ja bilder på mira från när sandra tävlade henne i sikeå på en dressyr! ^^ ;)

om du vill ha :)



2009-02-17 @ 20:20:09
URL: http://koiistinen.blogg.se/
Postat av: Anonym

visst är det första tävlingen med Mira?

varför gå upp på lb och la så fort?

2009-02-17 @ 20:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0