dags att uppdatera lite bättre?

Hej alla mina söta läsare!

Nu har jag varit grymt dålig på att skriva och det ber jag om ursäkt, vill verkligen få min bloggdesign fixad, Hoppas johanna kan fixa min igen, det vore ju hur bra som helst, blev ju nöjd sist, men som alla gör så har jag börjat lessna lite på den!

Tittade nyss in i en jättefin hästblogg så jag tänkte att jag skulle länka den så får ni också se:
http://frejalindskog.webblogg.se/
Helt värd att ta en titt i :)

Igår red jag båda sötnosarna, tea testade jag ett nytt bett på, hon gillade det inte hahah! så då lärde jag mig det,
Hon är så otroligt rolig att rida just nu, det är svårt att beskriva känslan, men i galoppen behöver man bara mjukna lite i handen så känner jag hur hon laddar med bakdelen och trycker ifrån med en grym kraft, Längtar verkligen till på tisdag då vi ska träna för lotta, hoppas hon är på bra humör och att jag hittar ett bra bett! :)

Mira är också på bra humör just nu och har en enorm positiv energi som får henne att göra allt man säger, gjorde en jättebra övning med henne igår som är bra om man vill öva på byten och bara kan rida längst vägar, vi säger att vi börjar i vänster galopp och sen flyttar man hästen för höger skänkel och när man når andra kanten av vägen så gör man bytet, man tränar samtidigt skänkelvikning, Jag tyckte den här övningen fungerade riktigt bra på mira då hon gärna kastar sig i byterna så efter jag gjort några byten så visste hon att hon inte kunde kasta sig utan var tvungen att samla ihop sig för annars blir byterna svåra!

tränar mycke tempoväxlingar just nu, vilket är nyttigt för mina ponnysar som gärna tar egna intativ och gör allt på sitt sätt!

Jaja nog om det, igår hade jag sjuuuuukt kul! Johnossi var massa bra och det var mycke folk och röj! :)
Sov hos cassandra och mamma hämtade mig imorse, så jag gick raka vägen till sängen imorse, sjukt trött, sov till elva tolv och nu sitter jag här och håller på att skriva ett hyperlångt inlägg som det brukade vara förut, men det gillar ni va? :)
Har massa bilder att lägga in idag också! kul va?
Kom med lite tips om vad ni vill se mer eller mindre i bloggen! och ställ frågor, tycker det är så himla kul, ni är ju ändå några som läser min blogg!

Har precis anmält till hemma tävlingen i slutet av februari, och såhär blev det:

Mira:
Lördag: L:B (lokal)
Söndag: L:B (reg) och L:A(reg)

Tea:
Lördag: -
Söndag: L:B+5  (reg) och L:A(reg)

Bra va? är aaaaas taggad, Hoppas jag får med mig bästa amanda som skötare!

Nä hörrni nu ska jag äta lite och sen ut och rida, passa på när det är så OTROLIGT fint väder! 

Ha det bra så hörs vi säker i kväll! och glöm inte att kommentera ;) puss och kram! seeeeya!//
J.D


Mira igår. red henne med teas hackamore vilket fungerade väldigt bra! :)


Söta tea idag! :)

Mira ville ju också vara med och även bella var med på ett hörn där! :)

Jag och signe var lätt snyggast!

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Hahaha naaaw xD Äh, fin var hon iaf! Gillar hästar med lite ovanliga färger :)



PS. Tack för länkningen! :D

2009-02-01 @ 22:04:03
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0