många frågor men lite svar

Hej på er!

Jag och sofie jobbar på hos henrik lannér och det går bara bra! idag var det dock en aningen kallt, inte så mycke känsel kvar i varken fötter eller händer då vi kom tillbaka efter en 2h skrittur fram och tillbaka till henriks nya stall :)

Fått väldigt många frågor angående tea och jag ska svara på en som dök upp i mångas huvuden.
Och det var varför hon är tillbaka?

Det är en jättelång histioria, med många konstigheter.
Vi tog i alla fall tillbaka henne och trodde att hon skulle ha dom skadorna som köparna påstod att hon hade men så var inte fallet.
Hon hamnade helt enkelt i heelt fel händer och det kändes verkligen jättetråkigt då det lät så bra från början.
Hon är i alla fall hemma nu i sitt trygga hem och gjorde igår ett besök hos veterinären och det visade sig att hon var frisk som en nötkärna, fanns inget att säga, veterinären log bara.
Det är så skönt, eftersom hon är en äldre häst som gått det högsta under en väldigt lång tid så brukar man lätt kunna hitta lite små fel men inte här inte. Helt klockren på alla böjproverna ny röntgad och frisk allt som saknas är bara att jag ska komma hem och pussa på henne.
Sen får vi se eftersom dom som köpte henne inte har ridit henne sen i sep..... så ska hon sättas igång, eller om vi hittar rätt köpare till henne så får dom sköta det då det vore det bästa för henne att få ställa in sig direkt på en ny ryttare, underlag osv. Vi får helt enkelt se, Allt jag har att säga just nu är att bustrollet är tillbaka i stallet :D

Jag saknar samantha och tea så oerhört mycket och det ska bli så kul att sätta igång dom båda om det blir så!
en till storhäst verkar få vänta ett tag..... :(

Jaja,  på måndag kommer jag hem!
Men nu ska jag och sofie ladda om batterierna inför dom sista dagarna, lite sorligt känns det, för det kommer vara många minnen och framför allt skratt efter dom/den här veckorna/veckan :)

Hörs imorgon och då ska jag berätta lite mer om hästarna jag ridit under dom här veckorna! mer om det imorgon som sagt, kika in då ;)
Seeeya//
J.D




finaste tea :)


Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

skimlen såg trevlig ut ju (:

2009-12-02 @ 17:40:34
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Evelina

Så himla tråkigt när det ska måsta bli sådär :(

Hoppas ni hittar rätt köpare nu då :D

Vad påstår dom att det var för fel på henne då ?

2009-12-02 @ 18:26:20
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: bara jag

Hej.



kan ni inte ha kvar Tea och avla på henne.

Tänk va sött med små Teabäbisar :):)

2009-12-02 @ 22:36:48
Postat av: Katarina

Min häst kallas också Tea :p

2009-12-08 @ 22:18:58
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: lisa welin

Gud vad fräck den ponnyn är! så cool :)

2009-12-09 @ 16:57:11
URL: http://lawn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0