åh nej

Hej på er!

Julafton var jättetrevligt och mysigt.

Red ut en lite längre runda med samantha med lite mer galoppjobb den här gången, riktigt bra gick det.
I början så är hon alltid lite halv busig och så, men sen så kan hon slappna av riktigt bra faktiskt.
Riktigt mysigt med all snö var det i alla fall.

Dock så kände jag mig lite hängig igår och idag så har jag blivit sjuk... inte kul. har jätteont i halsen och börjat få feber.
Känns inte speciellt kul men jag hoppas det gör över på ett kick!

Det bästa packetet jag fick av hästsakerna var ett presentkort på 1000kr på en hästshop här i umeå, så nu blir det att shopa där, tror jag vet vad jag ska köpa faktiskt ;)

Nä hörreni, nu ska jag ut och mocka och fylla spån, samantha får vila idag eftersom jag inte känner mig helt kry.

har ni något tips på vad man ska göra för att bli frisk snabbt?




Kommentarer
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Vad fin hästen var med tomteluva :)



C-vitamin brukar vara bra när man är på G att bli förkyld. Jag brukar ta det och då blir det oftast inte värre än lite ont i halsen och så går det tillbaka. Sen finns det ju bra och mindre bra c-vitamin men det är ju en annan sak...

2009-12-25 @ 16:24:17
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

Du kan tävla om att bli veckans blogg hos mig. Kika in för mer info :)

2009-12-25 @ 17:29:15
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej, haru några bra tips för en häst som bara är springig? alltså min ponny är jätte fin och lugn i skritten och traven, då lyssnar hon både fram och tillbaka. men så fort jag fattar galopp her hon upp huvudet så långt hon bara kan o bara springer, hon kan gå fint några steg men sen tvärrusar hon fram igen. de är jätte jobbigt för jag vill att hon ska vara lugn och kunna lyssna på mig inte bara göra som hon själv vill. sen om jag får hon att gå fint och lugnt i galoppen och hon börjar springa och jag försöker ta tillbaka hon bryter hon av ibland, de är jätte irriterande. alltså till min fråga, har du några bra tips för en häst som är springig, inte lyssnar och bryter av väldigt ofta?:)

2009-12-25 @ 19:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0