skooola på torsdag

Hejsan!
Fått en hel del kommentarer nu och jag har en del jag skulle vilja ge svar på så här kommer det:

"Vem tränade du för när du red ponny? Har du testat att rida för t.ex. Anna spencer, Elisabeth Andersson eller Julanda Lindholm? :) Alla tre är superbra tycker jag! det skadar ju inte att testa och om du testar att rida för någon av dom betyder ju inte det att du har bestämt dig ;) prova dig fram är mitt tips! :) Svara gärna i ett inlägg!"
Anna spencer var min första tränare och henne var jag supernöjd med, men alla behöver lite omväxling imellanåt och testa nya tränare.
Julanda har jag faktiskt aldrig hört talas om vem är hon? har hon tränat här uppe länge?
Och ja giivetvis är det bra att prova sig fram, men då det inte finns så stort utval är det inte det enklaste ;)

det är dm för gävleborg som går i hudik, inte nm :)

Jaja, det visste jag men jag menade att om jag debuterar 120 i huddik så kan jag ju hoppa NMet som går i sep. på hippologum :)

"alltså jag förstår verkligen inte hur du menar nu med att låg form förstör frambenen?
det beror ju helt på hur dom jobbar i övrigt med kroppen (bakbenen).
 barbie går oftast i låg form och arbetar med bakbenen som dom ska, och hon har då bara fått finare ben sen hon kom till oss :)
å att jobba i låg form har ju inget att göra med framtunghet, det beror helt på bakbenen! fast jag kan ju ha misstolkat dig också ;P kramkram/sandra"

Jag förstår hur du tänker, men det man oftast strävar efter med en hopphäst är att lyfta nacken och få en högre form så det blir naturligare uppåt för hästen.
Att rida en häst i lågform handlar i dom flesta fallerna om att hästen går på framdelen och bogar framknän och ligament blir belastade, självklart finns det udantag. Men en hopphäst får oftast lättare för sig att hamna på bakdelen med en högre och lite kortare form. :)

Kom hem från min pappa för ett tag sen, och nu ska jag bara byta om och sen ska S få ridas ut på lite klättringsjobb ska bli riktigt skönt att ta sig ut i skogen och jobba på med hennes bakdel och kordination :)

I övermorgon börjar skolan, jag har en liten idé angående mina engelska lektioner, eftersom jag går i en mindre grupp pga tidigare tjafs med lärare så är jag egentligen för "bra" för att gå i den gruppen med andra ord så är jag snäppet bättre och borde egentligen flytta upp en grupp, men jag trivs bra där jag är och får istället jobba mer axtrauppgifter och dyl. så tänker jag stanna, men angående dom här extra uppgifterna i alla fall så tänkte jag höra om det gick att ordna en sak, jag tänker inte avslöja det helt än, men jag vill först kolla om det går att genomföra :) så, be continue...

Jaja nog om det, vi hörs senare. puss och kram, seeeeya!//
J.D


Är såå sugen på att tävla nu, men det är bara några dagar kvar sen blir det tävling i vännäs :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

micke schultz tränar ju umeå, varför inte han?

2009-08-18 @ 22:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0