Lite planer

Hej på er, inatt sov jag hos min syster, vi for på icamaxi och handlade massa gott och sen hamnade vi framför tvn.

Här om dagen red jag S med en gramantygel vilket fick henne att gå i en väldigt avslappnad och låg form, man kände rent hur hon lossade i hela ryggen, problem med detta är dock att det är inte alls bra för framben och knän vilket innebär att jag inte kan rida henne på det sättet så ofta.
Men planen är att jag kanske ska sätta på den varannan vecka en gång, eftersom hon blev så otroligt avslappnad så kan det vara bra, men som sagt inte för frambenen.
För visst har ni tänkt på det, at oftast dom som har lite framtunga hästar drabbas oftast av frambens fel.
Själv har jag alltid föredragit en hög form på mina hästar!

Idag ska jag hoppa lite studs hade jag tänkt.

Nu ska jag gå ut till stallet, men vi hörs senare! puss och kram, seeeya!//
J.D


Samantha var lite småtrött innan vi skulle ut så hon stod och hängde med underläppen


(bilder från igår)


Kommentarer
Postat av: Anonym

har du funderat på att sattsa som junior till elitlaget nästa år?:)

2009-08-14 @ 11:25:40
Postat av: sandra

alltså jag förstår verkligen inte hur du menar nu med att låg form förstör frambenen? det beror ju helt på hur dom jobbar i övrigt med kroppen (bakbenen). barbie går oftast i låg form och arbetar med bakbenen som dom ska, och hon har då bara fått finare ben sen hon kom till oss :) så att jobba i låg form har ju inget att göra med framtunghet, det beror helt på bakbenen!



fast jag kan ju ha misstolkat dig också ;P kramkram/sandra

2009-08-16 @ 22:46:58
URL: http://sandraeatworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0