Fastnade i hästutrustningvärlden

Har suttit nu rätt så länge och bara tittat på olika hemsidor med massa hästutrustning och man hittar rätt mycket som man känner att man gärna skulle vilja ha hängades hemma i sin sadelkammare.

Däremot hittade jag en sak som jag varken sett eller hört om tidigare, Free-Jump Carbon Collar heter den, det är en brösta/tygel som ska hjälpa ryttaren att vara mer mjuk i handen och få bättre balans.

Såhär stod det på hemsidan om den:

"En brösta. Två elastiska rep. Två T-handtag.
Free-Jump Carbon Collar hjälper ryttaren att utveckla en mjuk hand och bra balans. Den ser till att kontakten mellan ryttarens hand och hästens mun förblir mjuk genom hela språnget. Utmärkt till hästar som är svåra i munnen, som är heta och springer mot bettet. Många ryttare på toppnivå använder Free-Jump, bland andra Ludger Beerbaum.
Free-Jump Carbon Collar är gjord av följsamt kolfiber, rotproof EVA-foam och franskt läder."

Jag tror att det nog skulle kännas lite småläskigt att rida med den dom första gångerna jag menar, man är ju van att kunna "flytta runt" händerna, men som det verkar med den här så är det två handtag.
Jag skulle mer än gärna vilja testa den här produkten, då jag själv har lätt för att bli lite hård i handen.
Vad säger ni? Har ni hört något om denna tygel/brösta tidigare, eller ni kanske till och med har en sån hemma? berätta!



Kommentarer
Postat av: sarah

Har samma "problem" ja med men har aldrig hört om den, vad kosta den?:)

2009-08-29 @ 20:10:07
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: IA

Jag har en sån hemma.. men har faktiskt aldrig testat den :P

2009-08-30 @ 14:21:27
URL: http://missia.blogg.se/
Postat av: J

Något tips på en prisvärd hemsida med ridsport artiklar? Svara gärna i ett blogginlägg :)

2009-08-30 @ 15:52:57
Postat av: jenny

Har också fastnat i den världen, är sjuk och då finns det ju inte så mycket roligare att göra =) Har du några bra sidor där man kan hitta bra saker?

2009-08-31 @ 15:32:02
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0