Effektivt

Hej på er!
Kom just ur duschen och ska precis bara ta det lugnt och inte gör mycket alls ikväll, stallet blev klart tidigt och hästarna fick en tidig kväll!

Red den långa rundan som tar ca 45min om man rider via en lång backe som man kan ligga och galoppera på,
Hon kändes jämn och fin idag, lite hängades i början men det är lätt att hon blir det på hackamoret.
När vi kom längst ängkanten som är bra lång så gjorde jag en hel del tempoväxlingar och det svarade hon rikitgt bra på. i början var det lite segare reaktion men efter ett tag var hon helt med på vad som skulle göras!

På slutet av runda ligger det en lång backe som jag lät henne galoppera uppför i ett lite lägre tempo så hon riktigt fick jobba på ordentligt med bakdelen.
Kul tyckte hon det var för den delen också!

Har funderat lite på en ny kategori här i bloggen som lär dyka upp lite senare då jag tänkt igenom den lite mer! :)

Nu ska jag gå och kolla lite tv, men vi hörs imorgon. pusss och kram, seeeeeya!//
J.D





Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

Kolla gärna in min bildbomb i bloggen :D

2009-08-21 @ 11:51:21
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0