Beställt lite mer saker

Hej på er!
Jag har tänkt lite på ridpasset från igår och på hur bra det gick. riktigt nöjd och jag tror att jag kommer få sitta på en mjuk och fin häst idag, efter gårdagens pass :)

Jag måste öva upp mitt tålamod vilket S är en jättebra häst att öva upp det på.
Enda sen min b-ponny har jag varit lite bortskämd när det gäller hästar och deras mjukhet, bella är som ett gummiband och hon kan bara inte bli stel, hon kan vila i flera dagar och det märks inte ens.
Men nu har jag faktiskt en storhäst, som är lite äldre och då krävs det några minuter innnan hästen är mjuk. Och jag tror jag börjar inse det nu vilket är ett framsteg för mig.

Idag tänkte jag bygga upp lite studs som vi ska jobba med :)

Fick lite frågor var av en som undrade var jag ska tävla i helgen, och jag ska tävla på umeå ryttarförening :)
Och sen min förra ponny valentin charity finns det en film på i vänstra spalten, men jag kan lägga in en film lite längre ner i inlägget :)
Och min andra drömhäst  blev det inget med, tjejen som hade honom har redan gjort sig av med honom.
Det var en hingst som var skimmel, han hade stor potencial i både hoppning och dressyr och hon sa att man märker inte ens på honom att han var hingst.  Tror han var fem eller sex år :)
Sen var det nån som undrade vad jag tjänade då jag utfodrade och totalt under helgen tjänade jag 2200, dock kunde jag ha tagit mer betalt på utfodringarna men jag tyckte det räckte så.

Och nu appropå pengar så eftersom jag har tjänat lite nu så har jag beställt efter en jacka från kl, ni vet en sån regnjacka som är genomskinlig :)
Så det borde dyka upp här framöver på posten! annars så ska vi hämta ut mitt träns idag, men vi kunde endast göra det efter 16.00, jag får ju bara vänta och vänta och vänta.

Men men. nu ska jag ut och sätta tråd på det nya betet. men vi hörs sen! puss och kram, seeeeya!//
J.D


Den här jackan blev det :)



I början så rider min syster lite dressyr på henne och jag hoppar henne i slutet. Det här var våran försälningsvideo :)

Kommentarer
Postat av: sarah

Den jackan vill ja med ha :P

2009-08-04 @ 14:21:56
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Sally

Hejhej!



Har du haft en ponny som heter Charity? Jag har nämligen stått i samma stall som henne. :)



Jättebra blogg!

2009-08-04 @ 15:12:21
URL: http://ponnyryttarensally.blogg.se/
Postat av: Anonym

vars e fiffi nu å vad e aktuellt med henne?=)

2009-08-05 @ 00:21:59
Postat av: Anonym

Var ifrån beställde du jackan? för jag hade tänkt att beställatvå tröjot från KL men det går ju inte att göra på deras hemsida och dom har ju inga KL kläder i Umeå så jag vet inte hur jag ska få tag på dom :) Sen en till sak, har du ingen film då du tävlar Charity i hoppning? :)

2009-08-05 @ 16:59:02
Postat av: Rebecca

söt liten ponny :D

2009-08-05 @ 19:53:43
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Josefine Sohlman

Vilken fin häst :)

2009-08-06 @ 09:43:01
URL: http://nogg.se/JSohlman
Postat av: Emma

vad är detdär för häst, är den tillsalu nu?:)

2009-08-07 @ 20:47:43
URL: http://emmanormark.blogg.se/
Postat av: johanna

Bra video ni har gjort :)

2009-08-11 @ 12:54:48
URL: http://johannakruse.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0