Hoppning för hela högen!

Hej, Då var vi inne efter dagens ridpass och skötsel av stallet och såhär gick det:

Jag red både mira och tea medans jag red tea red amanda fram mira och sen skrittade hon av tea och lillebror red såklart bella :)

Jag och tea:

När vi red fram så kändes hon riktigt fin, Lugn och trevlig.
Hoppade tea på ett räcke, Började på ett rätt så långt räcke och avslutade på ett högre som låg på en meter,
Hon var riktigt riktigt fin, jämn och balanserad och inga konstigheter, Jag kunde har varit lite mer lugn med överlivet, men jag blir lite ivirig när jag hoppar hemma ensam, Så nu ser vi fram emot daniel träningen i helgen, vi fick bara en träningsplats, så det blir tea som får träna! :)

Jag och mira:
Ja idag var hon ett riktigt fuxsto, Hade sporrar på henne och det är inte alla dagar hon accepterar dom, men vi löste det.Hoppade även med mira, och hon var väldigt ofokuserad i början, men efter några språng började hon koncentrera sig, Då höjde jag upp det till en meter och låg och rullade på det i några språng! jag tror de är bra att hon inte behöver träna i helgen utan hon får jobbas på här hemma utan press!

Zakariya och bella:
OJ så bra det gick idag, z var på ritkgit dåligt humör och ville inte alls rida först, men när han väl satte sig i sadeln vände humöret direkt och han blev glad och trevlig.
När vi kom fram till planen så travade han runt ett tag och sen började han galoppera och vilken kontroll han hade och allt var helt perfekt, så ja la upp ett hinder på kankske 30 som han små hoppde över, eller ja bella tog sats och hoppade som om det vore minst 90cm haha, nä så det här känns riktigt bra, nu ska han bara lära sig att rama in och hålla lite mer kontroll innan hindret, sen är dom fit for fight! :D

Amanda gick det också bra för, hon är ju bara så bäst, vad skulle jag göra utan denna tjej? tack tack tack.

Ja hörrni vi både filmade och tog kort, men nu hittar jag ju såklart inte sladden så jag måste försöka leta upp den annars får ni bilderna och filmerna senare!

Imorgon kanske  jag ska till pappa och sova över där, det beror på om allt funkar här hemma!
Imorgon har jag också sovmorgon så jag hade tänkt hinna rida tea innan jag far till skolan så amanda får rida mira på kvällen. :) Men som sagt, allt måste lösa sig här hemma, z måste nämligen ha barnvakt. men men. det löser sig!

Fick en fråga om jag kunde skriva lite om mina hästar och ja det är klart jag kan göra men det får bli imorgon och det lovar jag! men en fråga vill ni veta om alla eller dom jag  har nu? :)

Nä hörrni nu ska jag sova riktigt trött!!
Men vi hörs imorgon på dagen skulle jag tro! ha det bäst! puss och kram! seeeeeya!//
J.D


Tills jag har lyckats ladda in dom nya bilderna får ni två söta mular att titta på, söta va? :)







Kommentarer
Postat av: mikeliii

tack så mycket :D du har oxå en fin blogg :)

hur hög är din grållan då? grålle som går voltige och även tävlar i hoppning är hela 183 cm hög! ;D

2009-04-22 @ 22:24:58
URL: http://mikeliii.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej! Gillar din blogg!

Jag vill gärna höra mer om alla hästar du haft. När du fick dom, hur gamla de var, temperament, tävlingsnivå osv! :D Det skulle även vara roligt med fler bilder från stallet/huset så man fick se hur du har det! Ha det bäst!

2009-04-22 @ 23:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0