Hemma hos pappa!

Hej på er, sitter just nu hos pappa, ska sova över här inatt:)
Ikväll har vi varit en sväng förbi på media markt och jag ska bara köpa en ny mobil, snarast, för min är så dåligt så det finns inte!
Innan pappa hämtade mig idag så red jag tea, For ut på en mysig tur i skogen barbacka, hon tyckte det var riktigt skoj och var mycket glad och positiv!

Amanda fixade resten av stallet nu ikväll, gulliga hon!

Ja som jag lovat så ska jag skriva om min ponnysar genom åren, och ja jag har faktiskt inte så bra koll på åren exakt, men jag ska göra mitt bästa, såhär såg frågan ut som jag fick:

"Hej! Gillar din blogg! Jag vill gärna höra mer om alla hästar du haft. När du fick dom, hur gamla de var, temperament, tävlingsnivå osv! :D Det skulle även vara roligt med fler bilder från stallet/huset så man fick se hur du har det! Ha det bäst!"

Okej då börjar vi väll med min a-ponny!

Jag var fyra år och fick min första ponny som heter madam pepita, hon var då inte inriden eller nått, så min syster och jag(mest cassandra) red in henne, och hon utvecklades mer och mer varje år, när jag var kanske sex sju år tävlade jag min första tävling som var en klubbis i gravmark i en gammal hockeyrink som dom hade lagt in sand i haha.
Henne hade jag tills jag var knaske åtta nio, och tävlade henne upp till Regional L:B faktiskt.
Första gången vi drog in henne till hippo kom jag inhåg att hon var skitig och hade lång päls sen blev hon som en prinsessa, men bara för det lät hon mig inte sitta kvar, minst två gånger per dag åkte jag i backen.
Idag står pepita på en dröm gård en bit utanför ö-vik, och har det sååå bra!
Jag har tyvärr ingen bild på henne på den här datorn, men jag ska försöka leta upp en så ni kan få se denna söta skäck.

När vi sålde pepita hade vi redan köpt Bella som då var nio eller tio år, en sur svart b-ponny som är min än idag.
Vi skulle fara och provrida henne i innertavle en bit utanför umeå, hela vägen dit satt jag bara och sa nej nej nej jag kommer inte vilja ha henne,hon är en sur ponny som bits och sparkas var det enda som jag fick upp i huvudet just då. men mamma övertalade mig och vi for dit endå.
Jag var fortfarande väldigt skeptiskt när jag skulle göra iordningen henne, men såfort jag satte mig upp på henne blev jag helt förälskad, vilken känsla, och nej hon var inte snäll och kunde särsklit mycke, men det var ändå något i mig som fick mig att känna att den här hästen ska jag bara ha, så vi köpte henne och när vi tränade det första gångerna kunde hon inte ens hoppa en studs hon tog allt i ett språng, och var väldigt galen, jag kommer inte ihåg vilken tävling som var våran första, men ni ska veta vad vi plockade placeringar, jag kan ju bara säga att mer än hälften av dom rosetter jag har, är med bella. grymt snabb i omhoppningarna. hur som helst, henne tävlade jag Msv:b med och hade förstaplaceringar upp till nationell L:A. Jag kommer också ihåg när vi debbuterade msv:b i vännäs, och hur jag gick nolla och la mig på sista placringen, men tror ni nite att sista ryttaren puttar ner mig, och hon hade dessutom darr på alla bommar haha. surt.
Bella gick även Elit laget!

(bella)

Under det sista året med bella köpte vi tea eller ja charente som hon egentligen heter, hon var nog 12år då.
Tea var en ponny som vi varit intresserad av tidigare under den hösten men dom skulle ha ganska mycket för henne(vi köper mest bara oslipade billiga diamanter) så vi tackade för oss och lämnade henne helt bakom oss, senare under vintern runt jul nyår, fick vi ett samtal från familjen som ägde tea då och dom sa att pappan i familjen hade blivit allvarligt sjuk och det var mycket hemskt, så dom var tvungen att sälja tea och bli av med henne fort, så dom ringde oss och frågade om vi ville köpa henne och för att göra en lång historia kort, fick vi köpa henne för lite och ingenting och fick hur mcyke saker som helst med på köpen och ja såklart, världens underbaraste häst.
Tea stod mest på bakbenen de första året, och jag vet inte hur många det var som sa att vi borde sätta en kula i pannan på henne och inte ha kvar henne för hon var minsann inget att ha, Men vi är inga som ger upp, inte alls, så vi traglade på och ja det var en tuff tid och hon får lite tillbaka fall imellanåt, men en häst som har så lätt för sig är det inga problem för.
Tea har gjort många dåliga och bra minnen med mig och fler bra ska vi få, en helt underbar ponny!
Vi klättrade från att stå i ett hörn i alla klasser till att vinna MSV:A nu i sommras på ett och ett halv år. jag är sjukt nöjd!

(tea såklart)


Nu har jag en helt del ponnysar kvar att berätta om men det sparar vi eller hur? ;)
Imorgon ska ni få historier om två ponnysar till och det får bli två brun vita busiga skäckar som vi haft stående i stallet, missa inte det!

Ni ville också ha lite mer bilder på stallet och huset och det är klart ni ska få det, ska försöka hinna fota lite imorgon!

Nu ska jag vara lite social med min familj, men ni får ha det så bra och missa inte inläggen imorgon!!! puss och kram!seeeeeya!//
J.D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0