Gårdagen och idag! (träningsvärk)

Hej på er, det blev inget bloggande igår eftersom vi kom in så sent och jag fastnade i hästhoppningen, shit vilken insats merdith gjorde! Zoer var inte heller så dåligt, jag är seriöst helt försälskad i hans häst så jäkla fin den är, och det roliga är att hans unghäst är sjukt lik okidoki.

Nåväl, nu ska ni få höra lite om gårdagen:

De blev så att vi drog in hästarna och tränade dom på hippo, bella och mira fick följa med!
Z red bella först i stora och sen på slutet gick han in och hoppade nått språng på annas träning!
Och så bra det gick, bella var lite busig och kastade med huvudet, men han skötte det utmärkt och ramlade inte av en enda gång. Träning ger färdighet så äre bara!

Jag och mira då, ja för oss började det rätt galet, hon var lite på trotsen men vi löste det och det gick väll halv bra, tills jag bad min syster komma ner från läktaren och hjälpa mig, och jäklar måste jag faktiskt få säga så bra det gick, hon var så otroligt avslappnad och fin mot slutet så ni anar inte, önskar att vi hade filmat det men tyvärr så gjorde vi det inte.
Till och med i galoppen fick ja henne att vara ritkigt avslappnad och lugn. riktigt kul faktiskt, i slutet hade min syster kört så hårt med oss att det rann svett om både mig och mira! haha.

Så ja jag kan ju lova att man har en del träningsvärk idag. haha :)

På söndagen red jag även tea när jag kom hem jobbade även henne i ett litet dressyrpass. det gick helt okej, hon blev lite jobbigt springig i galoppen. men de är ju inte så ovanligt, tror jag sa få cassandra att hjälpa mig med henne med!!!

Sen när jag kom in med tea efter hennes pass så ställde sig hon och mira och började klia på varnadra som ni kankse såg i nått tidigare inlägg, riktigt söta så jag kunde inte störa dom så jag missade dom 15 första minuterna på hästhoppningen haha men det var dom värda!

Jaha, idag då, jo då for vi alla tre ut, ja det är sant lillebror red bella ensam medans jag och amanda tog varsin häst, Och herregud vad duktig han börjar bli, i början av varje pass måste man tjata lite, men vilka framsteg den lillakillen gör, Jag tror då inte att det kommer bli några problem med att tävla i slutet av maj! inte alls!
Han har även börjat få lite känsla kan jag se, och han är otroligt duktig för ni ska veta att han sitter inte på en tvär enkel ponny! Riktigt kul att hon har börjat få komma ut igen och de är ännu skönare att han kan fara ut med mig när jag rider!
Mira och tea joggade mest idag. :)
när vi kom in från ridturen så fyllde vi upp med spån och gjorde fint i stallet!

Idag började ju skolan, och där satt man och var nöjd över att man faktiskt för engångsskull gjort klart sv arbetet i tid och är ganska nöjd, tror ni inte att alla har gjort värsta fina framsidor osv. så det var bara att ta hem och göra om och göra rätt haha :) annars var skolan helt ok, jag gjorde mer på mitt shabrak på slöjden och det går faktiskt bra! det börjar likna ett shabrak mer och mer för varje gång.

Imorgon vilar hästarna så jag och amanda kanske äntligen får en lugn kväll! skööööönt!

Nu till helgen är det dags dör daniel svensson träning :) vi får se om han kommer ihåg mira från förra gången och kan se skillnad, men det tror jag inte. efersom det var ett bra tag sen det var han var här!

Nä nu måste jag verkligen sova, och jag ska försöka bättra mig och skriva inläggen lite tidigare ;) haha.
Sov sött! puss och kram! seeeeeya!//
J.D


Haha en ganska dålig bild, men jag tänkte bara visa hur siri brukar göra då jag sitter i soffan och bloggar haha.

Jag och bella vännäshoppet för x antal år sen ;)


Bästa amanda och bella förr(förra?) vintern. :)

Så nuhar ni fått lite extra bilder på bella också hihi, godnatt.

Kommentarer
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en tävling jag har i min blogg det du kan vinna är detta:



En skinnjacka och ett presentkort på 500 kr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0