Bilder från gårdagen och idag blir det dressyr.

Hej på er, blev inget inlägg igårkväll vet inte vad vi gjorde vi hade i alla fall fullt upp och kom in och åt middag vid nio på kvällen.
Igår hoppade jag teabus och hon kändes riktigt fint, hoppade inge högt pga underlaget, men på dom språngerna jag tog så kändes hon riktigt fin, hon bjöd bra och tyckte det var roligt, Idag så blir det dressyr för tea och mira ska få små hoppa lite tänkte jag :)
Vi tog sjukt många bilder när jag var och red igår så dom ska ni få  i det här inlägget!
tack till dig som tipsade om vilka jag kunde kolla lastbil med, har inte hunnit göra det men gör förmodligen det idag.
Fick också en fråga var jag köpt shabraket och det gjorde jag när vi var på globen och vill ni veta en hemlis, jag betalade endast 50kr för det, galet va?

Har fått en fråga som jag missat att svara på också:
"hej igen. jag fick inte svar förra gången jag frågade fast du hade ju säkert mycket annat för dig. Men har du några tips hur man kan få sin häst känsligare för skänkeln. Sen en annan sak. Ibland när jag är ute och rider och min häst börjar tycka de är jobbigt så stannar hon bara. hon stegrar inte eller så utan hon bara står där, vad ska jag göra? snälla hjälp mig".

Hej, ja du det låter riktigt jobbigt, om man kan få sin häst känsligare för skänkel är ganska svårt, alla hästar är ju olika, men har du testat olika sporrar? Dom som är bäst om man inte vill "nöta" med skänkeln är ju stjärnsporrar och jag vet att många tycker det låter hemskt, men faktiskt så är en sån sporre nästan snällare i såna lägen som ditt, eftersom det blir lätt att man sitter och nöter med skänkel om hästen inte svara och då blir det lättare skavsår från sporren, men om du har en stjärnsporre så rullar den mot hästen istället för att den bara nöter rakt in. Men om du är oerfaran så borde du rådgöra med en tränare eller dyl innan du byter sporre.
Jag tycker det låter som om problemerna hänger ihop, så får du den att börja svara på skänkel så kommer nog det där andra problemet att lösa sig också. Det är lite svårt att svara eftersom jag inte vet hur hästen är, om den är ung eller ett sto, eftersom dom brukar kunna tjura ihop, och det lättaste är ju att såfort den då svarar framåt att man ser till att vara snabb med mycke beröm och klappar, en sån sak kan göra att hästen blir mer positiv och kanske inser att det är ganska så kul att svara framåt. Så testa byta sporrar eller helt enkelt börja rida med sporrar och glöm inte att ge mycke bröm! :) Lycka till!

Nä hörrni nu ska jag och amanda gå ut till stallet hade jag tänkt, men ni får ha det så bra så ser ni om jag hinner slänga in nått inlägg ikväll innan det blir allt för sent! puss och kram! seeeeeeeeya!//
J.D


Världens sötaste

Titta jag har också en dressyr ponny, hiihihih. vi kan ju alltid låtsas.
(min sits är gräslig på den här bilden, det ber jag om ursäkt för.)

Jag har ett projekt just nu med att försöka få teas svans att växa till sig, men det går väll inge vidare.

Lurvtussan, måste klippa manen.

Titta så söt, hennes lugg har faktiskt blivit längre tro det eller ej, men den blir alltid lika söt när hon har fått gått ett ridpass. haha :)

Kommentarer
Postat av: Bompestjej<3

Vilken fin häst:) Häftiga färger:) Vad är han/hon för ras?

Kram<3 ps. söt blogg:) ds.

2009-04-05 @ 12:42:29
URL: http://bompestjej.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Mohahah, jag är INTE avundsjuk på er! ;) Allt bra här, själv då? :P



Kram!

2009-04-05 @ 12:46:00
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0