1 oktober och 2 oktober

Hej hej, Tänkte jag skulle berätta hur det gick att hoppa skruttan igår i spöregnet, haha, trots vädret gick det otroligt bra, dom första sprången var hon inte riktigt framme, men sen började hon ta tag i sakerna, så nu är hon verkligen tillbaka.
 Efter ett tag var jag tvungen att säga till mig själv att nu får det vara bra, haha men jag ville bara hoppa mer och mer och mer...
Det är en sån himla känsla när man kommer till det läget då man bara kan sitta och vänta och känner hur hästen verkligen tar tag i hindret och  sugs emot det.
Så nu är det bara två dagar kvar sen blir det TÄVLA :D
Idag så tömkörde jag henne och ja jag ska faktiskt skriva ännu mer hur duktig och fin ponny jag har!
Jag kan ju börja med att berätta kaoset när jag skulle ta in dom så djuren från hagen:
Först hämtade jag tea från hennes hage och gick vidare till bellas hage och skulle öppna stängslet så hon skulle kunna springa(som vanligt) själv in, men idag ville hon busa lite så hon prallade, och tea(som jag ledde) fick spratt och trodde att bella sprang från något hemskt så hon flög ju i luften och skulle springa hon med, men när jag väl fått ner tea på jorden igen så springer bella in i teas hage och virrar omkring där, men jag då kom jag på att om jag fortsätter gå kommer hon följa med, och ja det gjorde hon, hon började springa mot utgången, men råkar på vägen ut från hagen träffa av en planka som sticker in max 10cm i öppningen, och halkar omkull och tankarna for ju bara i huvudet om hur hon nu skulle ha brutit alla ben och herregud vet allt vad hon skulle ha gjort, så jag sprang in med tea och ställde in henne och sprang tillbaka till en bella som var uppe på benen men vågade inte gå ut ur hagen, så jag fick gå och hämta henne och leda in henne, jag kunde inte hitta några ytliga skador, men vi ska ändå hålla ett öga på henne. Lilla osmidiga bella.
Hur som helst så när jag fått in alla i stallet så gjorde jag iordning min lilla stjärna och for ut och tömkörde vilket gick oväntat bra, jag hade liksom inte så höga krav på henne eftersom det var några månader sen jag tömkörde sist, men det gick helt otroligt bra, hon var lite okoncentrerad i början men sen gick hon väldigt bra, hon samlade sig på ett bra sätt och trampade under sig och jag behövde bara smacka två gånger så började hon galoppera!
Hon gjorde det helt enkelt som om hon aldrig gjort nått annat förut, Riktigt kul faktiskt :) tänkte bara vara ute i 20/30min men det slutade med att vi var ute i 45min, haha. mot slutet tappade hon koncentrationen lite och strejkade och vände bara huvudet mot mig och började backa, haha. så söt. kunde inte bli arg på henne då. men vi avslutade bra och allt var frid och fröjd!
Imorgon är det fredag och det känns SJUKT skönt, Blir att rida igenom henne men vi ska ändå busa och ha lite kul! men vi hörs imorgon! ha det bra!! seeeeeeeeeeya!!!//
J.D

Min lilla tjockis i boxen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0