Öppna dörrar du inte öppnat förr

allt handlar om att våga gå vidare, gör dina problem till utmaningar, göra din dröm till ditt mål, men glöm inte att ha mål emellan målet också.
Du måste skaffa dig en självkänsla, vilket jag har ganska dåligt av. men jag jobbar på det och det borde alla göra!
Alla borde vara mer öppna mot varandra och faktiskt säga vad man tycker, i alla fall måste alla, verkligen ALLA bättra sig med att ge mer beröm, och bra kretik, allt handlar för mycket om att trycka ner varandra med olika ord, hata folk pga fördommar och skvaller!
Lär känna personen innan du går på all skitsnack!
Tro mig, det tar OTROLIGT mycket energi från en att gå runt och hata en person som man egentligen inte vet varför man hatar? fast du inte tror det så gör det faktiskt det!
ibland behöver folk faktiskt tänka på sig själv mer, rensa ut vänner som kanske inte tillför något i livet? fundera på varför är jag vän med den här? tillför den något bra i mitt liv? betyder den så mycket för mig?
det är några viktiga frågor. sen visst sen om man kommer på att nä den här personen tillför faktiskt inget i mitt liv är det kanske inte meningen att man ska gå fram till den och säga det, men kan istl sluta höra av sig och om personen hör av sig så får man hitta en lösning då.
Man har bara ett par få riktiga vänner och det är dom som man kanske inte träffat på ett halvår men ändå när man träffas nästa gång kan man forstätta på den meningen man avslutade på sist.
Vänner som man inte träffat på länge men ändå när man träffas känns det som om det vore igår, det är riktiga vänner.

jag har länge tänkt skriva om det här och det lär jag fortsätta med, men nu ropar duschen och sen sängen! vi hörs imorgon! sov sött!seeeeeeya!//
 J.D
babylove och jag i sommras på nmet<3
foto: evelina pettersson

Kommentarer
Postat av: julia

bra sagt, det får en som & tänka till.

2008-11-12 @ 08:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0