Lite mer värt.

Hej nu har jag ströbloggat ganska mycket, eller vad man ska kalla det.
har i alla fall fått i mig mat nu så det känns bra. Sitter och lyssnar på coldplay´s nya skiva massa bra! :)
Kom just hem från staden, for och letade en jacka hos cassandra men hittade ingen sen har vi handlat massa mat som jag ska ha på resan, tack mammsen :)
har börjat packa nu, är så himla rädd att jag ska glöma något? och bara för att jag är det så packar jag med massa onödiga bra-att-ha-saker. jaja jag antar det är bättre än att packa förlite.

Såg den här kommentaren i ett forum idag:
"Hej hej, tänkte bara säga att botulism är väl inte en sjukdom riktigt... Kanske räknas till det? Det beror ju i alla flal på att hästen ätit hösilage där det är inrullat ett dött djur (tex sork eller fågel eller dyl). Det är gryymt ovanligt i norrland och väldigt sällan en häst blir sjuk av det... En liten rolig notis om det; att vaccinera mot botulism är att slänga pengar i sjön. Som sagt, närstan ingen häst blir sjuk av det, och blir dom det, så hjälper vaccinationen inget/mycket mycket lite. En person sa att vaccinationen är mest till för att lugna nervösa hästägare... Lite kul tycker jag"

Är det verkligen så, att vi ger hästar en botulism spruta för att lugna oss själv? jag tycker det känns himla bakvänt? om man läser kommentaren så ser man hur personen nästan pratar mot sig själv, varför är skulle det vara ovanligt att hästar just i norrland skulle få det, det finns väll minst lika många sorkar,råttor och dy.l här som där nere. nä jag tycker bara att det lät så fel allt ihopa, vad tycker ni?
Och varför skulle  medlet vara framtaget om det inte ens skulle hjälpa, nä jag tror nog du som skrev det får tänka om.

nä nu ska jag ut till stallet och fixa där. och pussa massa på tea, för jag kommer inte träffa henne på hela helgen :( kommer sakna henne.
Juste jag har inte fixat mobilbloggningen. men jag ska inte geupp. ni kan ju alltid hålla tummarna!!

Ni får ha det så bra, jag skriver nog ett inlägg innan jag far då ni ligger och sover ;) hihi. ha en bra kväll!seeeeya!//
J.D


Du gör mig så jävla lycklig. Du är mitt allt.
Du är det bästa som hänt mig.


Kommentarer
Postat av: cassandra hehe

heheh hej igen saknar er sa mycket att jag maste ga in hela tiden nastan!! jag har iallafall fatt mata en elefant igar o kort en massa moppe o haft det gott idag har det varit jattevarmt o eric har fatt en liten branna;) iallafall sa ar det tydligen fortfarande kaos pa flygplatserna precis ALLA flyg ar installda till o fran bangkok eftersom att de ar avstangda.. vi ar kvar i korat men har finns det inget hav att bada i sa nar Leif kommer tillbaka fran Kina (hur han nu ska ta sig hit nar det inte gar att flyga) sa ska vi val forsoka aka nerat eller nagot, men May ar valdigt forsiktig sa vi gor nog inget som vi inte bor gora. jaja hoppas aatt allt ar jattebra, har hort att det snoar mycket hemma;) alskar er saklart o puss o kram till allihopa!!

2008-11-28 @ 09:25:43
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.Jättelätt att vinna



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

2008-11-28 @ 11:36:06
URL: http://blondiesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0