Hej hej

Hahha jag kommer säker inte ha många alls som läser den här bloggen.
men den kommer i alla fall handla om mig och min ponnysar, et.c hur det går på tävlingar hur träningarna går.
det kommer också komma upp lite tips i mellan åt.

Lite fakta kan man alltid börja med:
Jag är en tjej som är 14år bor för det mesta hos min mamma i en (ganska)liten by utanför umeå.
vi har stallet på gården med tre hästar var av två som är mina.
jag går på skola på grubbeskolan förövrigt världens sämsta skola(ska byta till hösten)
jag har hållt på med hästar sen jag kom till världen kan man nästan säga,
fick min första ponny när jag var 4 år som hette Madam pepita en liten shettis som var svart och vit, jättegullig.
Hon var nog den bästa första häst som man kan ha, hon var en sån som man aldrig kunde bara åka med på för då blev hon tjurig och svängde åt ett helt annat håll och vips så låg man där på marken.
jag tävlade henne upp till regional L:B riktigt duktig faktiskt, sen blev jag förstor och sålde henne till ett drömstall i ö-vik.
Då skaffade jag mig en B-ponny som heter Bella, en ponny som inte kunde något alls då vi köpte henne och hon var också en riktigt bra ponny som man lärde sig mycke på men man skulle aldrig kunna kalla henne för läromästare, jag tävlade henne också i hoppning till nationell nivå, var med i ridsport ponnycup och umeås elit lag.
Nu står hon kvar i stallet och väntar på att min lillebror ska ta över. :)
Sen köpte vi min älsklings Tea(charente) som var väldigt galen och bara stod och stegrade i ett hörn och var lite galen i huvudet, och så höll hon på i ca ett halv år. sen gav hon sig. men man ska inte lita på henne helt, kommer man till ett nytt ställe vet man aldrig vad hon kan få för sig!
Tea tävlar jag på nationell nivå och även med henne har jag deltagit i ridsport ponnycup och i umeås elit lag.
Jag tävlar på nationell nivå med henne och har precis kvalat in msv:a (1.20) så nu behöver jag bara två felfria runder så har jag kvalat till SM!
Sen har jag även en unghäst som heter firoda C.C (fiffi) som är 5år. henne tävlade jag lite förra året på L:D och L:C höjder, riktigt sprallig och galen och klumpig typ det där. Sen tappade jag tålamodet med henne så min syster rider henne nu så hon kan sätta henne på plats och som jag brukar säga göra skit görat så jag kan göra finputsningen!

så nu vet du lite om mig och dom hästarna som jag har i stallet nu, givetvis har jag haft en massa mer busar i mellan men dom som jag berättat om, men dom berättar jag om senare om nångång.

haha nästa inlägg blir nog inte såhär långt, men nu avslutar vi det här med en bild på mig och min sötnos <3
image3

Kommentarer
Postat av: agnes

hej, jag känner igen din häst (tea) kan den ha stått på rbrk ett tag? :)

2009-05-21 @ 11:12:44
URL: http://aagneskarlshon.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0