Söndag, pyssel med pappas familj. Mysig ridtur!

Hej, sorry för uppehållet igår, allt blev så himla stressigt, var första på stan med mamma och handlande en ny jacka :D as glad! tittade på den i sthlm och nu är den min!
Sen på kvällen blev det filmpremiär med signe, massa mys! dock en väldigt lång promenad! Tack evelina för skjutsen och allt igår, puss på dig!
På premiären var det fett mycket folk och det var lite drygt, Sen blev det nått trassel i mitten av filmen så den stängdes av. om jag skulle sätta betyg på den tiden vi var på rött så skulle det inte bli så högt. men men. såg eric(syrrans pojkvän) i alla fall det enda som var värt!
resten av kvällen hade jag inte klarat mig utan bästaste signe puss på henne!

Idag vaknade jag ganska sent, helt utmattad haha!
Pappa ringde och sa att han skulle hämta mig vid tre, så jag skyndade mig ut till stallet,
Tea red jag och mira tömkördes.
Tea tyckte det var skit kul for ut utan sadel och plumsade och red lite i skogen, så himla mysigt när det är ljus ute!
Mira gick det också bra med, hon verkade lite oförstoende i början, men sen gick det bra! :)

Imorgon har jag halv dag och sen blir det att fara ner på stan och träffa ronja! :)

Fått två frågor, en om hur det är med bella, ja hon står med världens vinterpäls och är lika sur som vanligt, haha! nä men jag har inte tid just nu med att hjälpa min lillebror med henne eftersom jag har två hästar och skola och jag tror inte han är så intresserad av att rida nu på vintern. Så jag  pysslar mest och borstar på henne! :)

Sen var det någon som undrade om hur man blir av med höjdskräcken, och jag tror jag fått den frågan tidigare fast då såg den ut såhär: (nästan samma fråga, men fattar du inte eller tycker inte det liknar fallet för dig får du fråga igen och föklara lite mer detaljerat(: )

"Anonym: hejsan! jo jag har ett problem! i sommar hade jag tänkt börja tävla lokal tävlingar på lc, och kanske lb! men jag blir höjdrädd! du har inga knep på hur man kanske kan försöka på bort det? vill så jätte gärna komma upp i klasserna men det känns som att jag stannat på samma plats för jag blir så höjdrädd :/. Du får jätte gärna svara på frågan för jag vet inte riktigt vad jag ska göra."

Hej hej, dom flesta känner sig höjdrädda såhär i början, nu vet jag inte hur länge du hållt på eller hur gammal och rutinerad ponny/häst du har, Mitt första tips är ju att du ska våga släppa kontrollen lite, gör det inte till en så stor grej, tänk äh det här klarar vi lätt, och LITA på din ponny/häst! fokusera inte på hindret, utan tänk istället på vad som händer imellan tänk på galoppen att du har rytmen och skit i höjden, det är hästens jobb att hoppa hindret. Mitt andra tips är ju att du tränar och tränar och tränar och du har ju ett alldelens ypperligt tillfälle nu när det är ett tag kvar till sommaren! Hoppa så ofta du och din häst kan, dock ska det ju inte få slita ut ponnyn/hästen. Ju mer du hoppar ju lättare kommer det kännas. Men det viktigaste är fortfarnade att du litar på din ponny, ni kan göra det här, tro mig! alla kan! Det känns alltid lite läskigt dom första tävlingarna, jag är höjdrädd jag med, men nu när jag börjat hoppa msv:a så känns msv:b som barnmat, och när jag börjat hoppa Msv:b så kändes L:A som barnmat, det är bra att ha två höjder man tävlar på, en som är så enkelt att man skulle kunna hoppa det baklänges och en höjd som är en liten utmaning! det är så vi utvecklas! Men nu kommer det ett men som det alltid finns, du ska inte vara rädd för att gå ner i klasserna om det känns alldelens för hemskt, för endel tar det helt enkelt lite längre tid för att mogna på en viss höjd, och vad en folk säger så är det du och din ponny/häst som ska känna efter, ingen annan! vi gör ju det här för att det är kul, eller hur? Hoppas du förstod och är det något mer du vill veta så är det bara att fråga! LYCKA TILL! och berätta gärna hur det går!

Ja det var väll det, nu ska jag duscha och sen sova, är så himla trött! ha det så bra så hörs vi imorgon! puss och kram!sseeeya! //
J.D


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte lägga in en bild på signe? :)

2008-12-14 @ 21:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0