Juldagen

Hej, idag har jag haft fullt upp och inte hunnit med datorn för en nu, Jag vaknade vid tio och gick och åt frukost sen skjutsade pappa hem mig till mamma, Väl hemma hos mamma tittade vi lite på tv och sen åt jag lite lunch och gick sen ut till stallet!
Idag red jag båda två,
först for jag ut men en oerhört okoncentrarad dam vid namn tea, herregud hon kunde inte ens böja på huvudet eller lyssna lite på mig, så det fick bli lite galopp träning vilket hon var väldigt positiv till!
Imorgon blir det att rida med graman så hon kan koncentrara sig lite mer på vad jag säger och inte på alla snöklumpar och människor och träd och gud vet allt vad hon tittade på haha!

Mira gick det bättre med, lite jobbig i galoppen var hon, men det blir bättre och bättre!
Sen har jag märkt att hon inte har varit så jättemycket jobbad i skitten under passet då hon mer än gärna vill falla ner på bogarna och bara skritta på, men nu har jag den här veckan suttit och försökt lyfta henne under tiden jag skrittar av henne så jag lättar i tygeln och sen när hon faller ner på bogarna så lyfter jag upp henne och lättar efter osv... det fungerar faktiskt riktigt bra och hon börjar slappna av då jag skrittar av henne och det började med att jag fick lyfta henne ca 10 gånger men nu är vi nere i 4-5gånger under avskrittningen! så det går framåt :)

Ikväll har vi öppnat mer paket och jag fick massa fina saker, den finaste som jag fick ikväll var en fin klocka av peder och mamma :) så dom bästa paketen den här julen blev lätt datorn och klockan! tack så himla mycke! :D
sen åt vi en riktgt god middag och nu har vi badat badtunna och snart tänkte jag hoppa i säng!
Har ni haft en bra jul?

Och som vanligt är det bara att fråga om ni undrar något! har jag missat nån fråga så är det inte meningen, så det är bara att fråga igen eller om det var något du inte förstod! som sagt fråga på! :)

Nä nu ska jag nog fika något och sen ska jag sova! Sov sött, puss och kram! seeeya!//
J.D


det här är en sån här bild som jag inte kan sluta titta på, det är så sjukt mycke känsla i den!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej jag är medryttare på en ponny som har svårt att fatta samma galopp fram som bak så oftast så blir det korsgalopp och jag vet inte hur jag ska lösa det, har du några tips? :)

2008-12-26 @ 19:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0