Hej, snart julafton juu!

Hej hej, nu skulle jag precis som igår gå till sängen då jag snabbt nu passerade förbi datorn och kom på att jag faktiskt lovade er ett inlägg!
Idag red jag mira och cassandra red tea!
För mig gick det jättebra, fick henne att slappna av och bära sig själv.  och för cassandra gick det också helt okej, tea var lite okocentrerad bara, men jag tror dom löste det.
Nu ska jag bara svara på två frågor sen blir det SOOOOVA!
 
Första såg ut såhär:
"Hejhej. Jag har en liten fråga. Min häst har vilat ett tag nu pga hälta. Och jag såg i ett av dina tidigare inlägg att man ska sätta igång hästen lika länge som den vilat. Min häst har nu vilat i 2,5 veckor! Ska jag då sätta igång han i 2,5 veckor eller mer eller mindre? Sen en till sak. Är det okej att gå ut och gå med hästen om den är så lite halt att det nästan inte syns. Eller ska man bara låta den vila?"

För det första så tycker jag du ska rådgöra med din veterinär dom vet ju bäst!
men eftersom din häst i det här läget varit halt så borde man ha en längre igångsättning  tycker jag!
Sen det här om du kan gå  med den eller inte, törs jag inte säga, men jag skulle själv tro att det är bättre för den att vila om veterinären sagt att den ska vila.
Igångsättnningen som jag skrev om i tidigare inlägg var framför allt om hästen har vilat bara för att vila och inte varit skadad, men i det här läget borde igångsättningen vara MINST lika länge. det är vad jag tycker, men i första hand borde du prata med veterinären! :)

Andra frågan var vem mira är, och om det är min?
Mira är inte min, jag har henne bara på foder då tjejen som äger henne är för gammal och inte har tid, Mira är till salu, så det är väll tänkt att jag ska rida igång henne och se till att hon får lite muskler osv! :)

Om det är något mer ni undrar är det bara att fråga! nu är det sängdags, sov sött! seeeya!//
J.D


Mina små pluttar<3 Ska försöka dra in dom nått i veckan så jag kan hoppa lite! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0