Glad-dator-svar på fråga-julafton

Hej alla ni där ute, nu kommer ni bli glada, jag fick en mini pc i julklapp vilket innebär att jag kommer kunna blogga överallt, och ofta, bra va? :D
Nu har alla landat med sina julklappar och julmusiken har pausats, Idag vilade små ponnysarna eftersom dom inte gjort det än denna vecka, :)
efter jag mockat och gjort iordning allt i stallet så gick jag in och panik letade kläder som jag skulle ha, det fick bli ganska enkelt. Sen kom papppa och hämtade mig och cassandra och sen blev det hem och äta en god god middag, sen juklappsutdelning jag fick en Mini pc, kofta, underkläder och ljus, imorgon är det juldagen vilket innebär meeeer julklappar då hemma hos mamma :D nu ikväll har vi spelat alias och  julklappslekar och ätit julgodis.

Fick en fråga igår som jag glömde besvara, ursäkta mig så hemskt mycket:

"hejsan, Jag har ett problem med min häst, han är hur snäll som helst och lyssnar jättebra på mig när vi rider på banan/ridhus. Men ute i skogen och med andra hästar lyssnar han inte alls, och när jag ska försöka göra halt med honom drar han tyglarna ur händerna och fortsätter gå. Vi har nu kommit lite bättre överrns ute men jag skulle ändå vilja att han lyssnade på mig lika bra ute som inne, har du något bra tips? :) Älskar din blogg! kram"

Hej kul att du gillar min blogg!
Ja det är lite svårt att svara när jag inte vet så mycket men jag kan på ett ungefär tänka mig hur situationen är, för det första måste du våga säga tilll honom att du inte tollerar att han håller på så, våga stå på dig lite och dra tillbaka om du inte redan fösökt, sen kan du försöka rida och testa dig fram med att ha handen i olika lägen och se om han kanske känns lite mer bekväm med att du har handen högt eller lågt, och försök sitta emot då han drar, var stark i magen och sitt ordentligt på rumpan, om inget av det här skulle fungera kan jag ju tipsa om en graman då kan du lättare hålla emot och han kan inte dra lika lätt! :) lycka till! och skriv gärna om hur det går eller om du inte förstod något eller om du vill veta något mer!

Nä hörrni nu ska jag vara social med min familj vilket är väldigt svårt då jag är helt kär i min mini dator :D
Vi hörs sen, puss och kram, hoppas ni haft en bra jul! seeeya!//
J.D

Min nya dator, ca 30cm bred. gullig va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0