Fredag-Lov-WOHO! :D

Hej hej, idag vaknade jag vid nio, släppte ut hästarna, herregud va halt det är!!!! Och lilla bella som går barfoto året om! haha
Sen var det avslutning i skolan, KOMMER SAKNA ER TJEJER I KLASSEN!!!!!!!!!!
Sen gick jag ner till stan och mötte upp signe, vi gick runt och kikade lite, köpte en julklapp åt min styvpappa. Sen gick vi hem till henne och fikade och såg musikhjälpen sen bar det av hem och städa lite och förberada för en god middag. och nu sitter jag här mätt som bara den och ska ut till stallet! :)

Fick två frågor av en tjej som heter amanda, dom såg ut såhär:
"hejsan. Jag undrar om man har en häst som gärna her ner huvudet när man hoppar vad ska man göra då? Asså han håller huvudet på ungefär samma ställe hela tiden ( ungefär i mitten )men jag vill som få upp det.

Sen en till fråga. Min häst hoppar jättebra men han river ganska ofta. Och det är för att han alltid hoppar så långt ifrån. Min tränare har sagt flera gånger att jag måste träna på det där för jag måste få han att hoppa rundare språng men han tar som aldrig ett extra galoppsprång. Han hoppar bara av när han vill.
"

Okej, dom här problem hänger ihop, jag förstår precis! det som händer är att när han har huvudet "långt" ner så kan han inte komma nära hindrerna för att han orkar inte hoppa upp sig då, det är ett klassiskt problem, det jag tycker du ska göra är att lyfta upp handen och trycka på med skänkel, det kommer säkert inte bli tvär enkelt på en dag för nu är han säkert byggd på det sättet att bära sig så som han är van vid, men det är inte omöjligt, Men när han väl får upp huvudet i den possionen som han ska ha det i så kommer det bli lättare att lägga han närmre hindrerna och han kommer orka hoppa upp sig runt och fint utan att riva! Så tänk på att höja handen i mellanåt utan att du sliter honom i munnen, det händer ganska lätt att man råkar ta i dom för mycket när man lyfter handen så se till att ha en eftergiven hand och inte sitta med handen högt hela tiden utan att du lyfter upp honom i mellan åt speciellt i svängar där det är ganska lätt att dom faller ner på bogarna, det du också kan göra, nu vet jag inte vad det är för häst du har, om han är pigg eller rädd för spän eller något, men att du i svängarna puttar på honom med spöet så och lyfter handen så han får under sig bakdelen och på så sätt kan hoppa upp sig mer!
Lycka till! :)

NÄ nu ska jag ut till stallet, men vi hörs sen eller imorgon! puss och kram!seeeya!//
J.D


Fina mira!

Kommentarer
Postat av: Hannapanna!

Hej little person med svår stavat namn^^ Nu undrar jag när du kommer hem till oss härnäst, är det på julafton eller? :D

2008-12-19 @ 21:00:55
Postat av: Anna

IIIIIH har knappt tittat på din blogg ju! Fin den är:) Ring mig hela tiden, jag är sjuk,puss du är finast!

2008-12-20 @ 10:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0